۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
کمبود نقدینگی عامل رکود بازار سرمایه
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

کمبود نقدینگی عامل رکود بازار سرمایه

کارشناس بازار سرمایه گفت: اصلی‌ترین دلیل وضعیت کنونی بازار سرمایه، کمبود نقدینگی است.

به گزارش بازار، علی پور رمضان با بیان اینکه ارزش معاملات به کمترین مقدار در دو ماه گذشته رسیده است افزود:روند خروج پول حقیقی از بازار ادامه دارد.

وی تصریح کرد: مادامی که شاهد افزایش ارزش معاملات و ورود پول حقیقی نباشیم این روند اصلاحی تغییر بزرگی نخواهد داشت.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: در حال حاضر نسبت p/e بازار سرمایه به حدود ۵.۹ واحد رسیده که در سه سال گذشته این مقدار بی سابقه بوده و ارزش دلاری بازار سرمایه نیز به کمترین از ۲۱۰ میلیارد دلار رسیده که این مقدار نیز در نوع خود بی سابقه است.

وی تاکید کرد: این دو عامل مهم نشان از ارزندگی بازار از منظر بنیادی دارد.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تاثیر افزایش نرخ بهره بین بانکی بر بازار سرمایه اضافه کرد:کنترل این نرخ به عنوان یکی از عومل مهم و تاثیر گذار می‌تواند مانع از خروج پول از بازار سرمایه شود و همین ترتیب در تصمین‌های اثرگذاری که خارج از بازار سرمایه گرفته می‌شود، باید شرایط بازار و میلیون‌ها سهامدار دیده شود.

وی درباره افزایش ساعت معاملات فرابورس هم گفت: بازار سرمایه ایران در مقایسه با دیگر بازارهای مالی بین المللی کمترین زمان معاملاتی را دارد.

پور رمضان افزود: افزایش زمان معاملات گامی موثر به سوی نزدیک شدن به استانداردهای روز دنیا است و انتظار می‌رود در نمادهای بورسی هم این قانون اجرا شود تا شاهد تطابق زمان معاملات در همه تابلوهای بازار سرمایه باشیم.

وی اضافه کرد: افزایش زمان معاملات مزایای متعددی دارد که از مهمترین آن می‌توان به افزایش نقدشوندگی بازار، تطابق و هماهنگی بیشتر با بازار ارز و بازارهای جهانی، افزایش حجم معاملات روزانه و کمک به تسهیل انجام معاملات بلوکی بازار اشاره کرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha