ایجاد تحول در جامعه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان
سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مطرح کرد

ایجاد تحول در جامعه با حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: اگر فضای جذاب برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان فراهم شود، شاهد حضور جوانان بسیاری برای فعالیت نخبگانی خواهیم بود که می‌توانند جامعه را متحول کنند.

به گزارش بازار، روح الله دهقانی فیروزآبادی افزود: این استان چند فرصت استثنایی و ویژه همچون بارگاه منور رضوی و دسترسی به مرزهای شرقی کشور را در خود دارد که سایر استان‌های کشور از آن بی نصیب هستند، از سوی دیگر نیروی انسانی تحصیل کرده و متخصص بسیاری نیز در این استان وجود دارند.

وی گفت: همچنین سرمایه گذاران و صاحبان صنایعی هم هستند که علاقمند حضور و سکونت در شهر مشهد هستند که می توان از ظرفیت آن‌ها بهره برد.

سرپرست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود : آستان قدس رضوی نیز به عنوان یکی از مزیت‌های ویژه این استان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نقش آفرین است، از سوی دیگر می‌توان از نخبگان خواست تا به عنوان خدمت در بارگاه منور رضوی، در فعالیت‌های دانش بنیان این استان مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه باید دیدگاه خیران و نیکوکاران در یاری رساندن، تغییر پیدا کند، افزود: افراد نیکوکار زیادی وجود دارند که علاقه‌مند کمک به افراد نیازمند هستند، ولی برای راه اندازی یک شرکت دانش بنیان که می‌تواند در کنار اشتغال آفرینی، مشکلی را نیز رفع کند، حاضر به مشارکت نیستند و حال آنکه این کار نیز از خدمت رسانی‌های دیگر ارزش کمتری ندارد.

دهقانی فیروزآبادی با اشاره به تعریف رهبر انقلاب از کار قرارگاهی افزود: این کار همچون یک سازمان کوچک و عملیاتی است که با سرعت اقدام و از سوی دیگر مسیرها و هدف‌های مختلف موجود را با یکدیکر هماهنگ می‌کند.

وی گفت: در آمریکا و با استفاده از ثروت غارت شده ملت ها، شاهد کمک به موضوعات علمی و دانشگاهی حتی بدون دستیابی به نتیجه هستیم؛ حتی برخی از نخبگان سایر کشورها به آمریکا جذب می‌شوند و دستمزدشان نیز از همان ثروت‌های غارت شده کشورشان پرداخت می شود، ولی ما نمیتوانیم از این الگو استفاده کنیم، بنابراین باید به فکر توسعه بازار بود و از مسیر آن فعالیت شرکت‌های دانش بنیان تعریف و ایجاد شود.

سرپرست معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری افزود : دور بودن پارک علم و فناوری خراسان رضوی از فضای شهری یک چالش است و اگر بتوانیم از سایر فضاهای شهری بدون استفاده، برای فعال سازی شرکت‌های دانش بنیان در محیط شهر بهره ببریم، معنای زیست بوم به عنوان محلی برای زندگی در ادبیات شهر، گسترش و معنا خواهد یافت.

دهقانی فیروزآبادی گفت: امیدواریم در پایان دولت سیزدهم، استان خراسان رضوی به عنوان نگین درخشانی در اقتصاد دانش بنیان در شرق کشور بدرخشد.

کد خبر: ۱۸۰٬۷۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • بهاری RO ۰۹:۲۸ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۳
      5 0
      اما ارزش در حال و آینده، اساساً در به کارگیری دانش تعریف می‌شود. بنابراین در شرکت‌های هوشمند، دانش در قالب سرمایه‌های فکری خواهد بود نه سرمایه‌های فیزیکی. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان بر این باورند که موج بعدی رشد اقتصادی از سوی کسب‌وکارهای دانش بنیان خواهد بود.