حوزه‌های معاف از تحریم، بستر مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری ایران و کوبا خواهد بود
معاون امور بین‌الملل اتاق ایران:

حوزه‌های معاف از تحریم، بستر مناسبی برای افزایش مبادلات تجاری ایران و کوبا خواهد بود

در دیدار سفیر کوبا در تهران و معاون بین‌الملل اتاق ایران، دو طرف بر همکاری بیشتر در حوزه‌های مواد غذایی، دارویی، معادن و گردشگری تاکید کردند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، آلبرتو گونزالس کاسالس سفیر کوبا در ایران در دیدار با علیرضا یاوری معاون امور بین‌الملل اتاق ایران با اشاره به ظرفیت‌های توسعه روابط تجاری دو کشور خواستار همکاری بیشتر ایران در حوزه‌های مواد غذایی، دارویی، معادن و گردشگری با کشور کوبا شد.

او با اشاره به انفجار و آتش‌سوزی در مخازن نفت کوبا و طوفان ویرانگر اخیر در این کشور، وضعیت حال حاضر کوبا را بسیار دشوار ارزیابی کرد. سفیر کوبا در تهران، همچنین، با اشاره به بازدید خود از کارخانجات ایران، و به ویژه شرکت توسعه نیروگاهی مپنا، همکاری در زمینه توسعه شبکه انرژی را مثبت قلمداد کرد.

گونزالس کاسالس با اشاره به نیاز کوبا در زمینه واردات مواد خام تولید دارو، خواستار ارتباطات بیشتر با شرکت های ایرانی در زمینه تولید دارو شده و تاکید کرد: پیش شرط توسعه روابط تجاری دو کشور برقراری خط پروازی و اختصاص یک خط مستقیم میان تهران و هاوانا است.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های بالای موجود در روابط تجاری دو کشور، حوزه‌های معاف از تحریم‌ها را بستر مناسبی برای افزایش حجم تجارت میان دو کشور قلمداد کرده و گفت: امکان توسعه همکاری‌ها در بخش‌های غیرتحریمی نظیر کشاورزی، دارو، مواد غذایی و برخی مصالح ساختمانی نظیر کاشی و سرامیک وجود دارد و همچنین توسعه گردشگری نیز یکی دیگر از راهکارهای تقویت این روابط خواهد بود.

یاوری، با تاکید بر امکان سرمایه گذاری و تولید مشترک دارو میان دو کشور در ایران خواستار همکاری بیشتر در این زمینه و انتقال برخی ابعاد فناوری‌های دارویی و پزشکی موجود در کوبا به ایران شد.

معاون امور بین‌الملل اتاق ایران، با اشاره به اهمیت برگزاری نمایشگاه‌های تخصصی مشترک در توسعه روابط تجاری دو کشور گفت: برگزاری یک نمایشگاه مشترک در حوزه دارویی در جزیره کیش می‌تواند شروع خوبی در این زمینه باشد.

او با تاکید بر امکان تهاتر برخی اقلام و کالاها میان ایران و کوبا، تاسیس شرکت‌های مشترک میان ایران و کوبا را یک ضرورت دانسته و ادامه داد: اتاق ایران در راستای توسعه و تعمیق روابط در تمامی حوزه‌ها به ویژه بخش گردشگری از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha