۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳
واگذاری زمین‌های تصرفی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی یزد| تدوین ضوابط تشویقی برای بافت‌های فرسوده
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

واگذاری زمین‌های تصرفی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی یزد| تدوین ضوابط تشویقی برای بافت‌های فرسوده

یزد- خواجه رضایی، مدیرکل راه و شهرسازی یزد از ابلاغ دو آیین نامه جدید شامل واگذاری زمین‌های تصرفی در سکونت‌گاه‌های غیررسمی به مالکان و تدوین ضوابط تشویقی برای نوسازی بافت‌های فرسوده خبر داد.

احسان خواجه رضایی در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: بر اساس آئین نامه اجرایی قانون بودجه سال ۱۴۰۱ این موارد به استان ابلاغ شده است اما هم نیاز به تدوین ساز و کار اجرایی و هم نیاز به اطلاع رسانی با همکاری رسانه ها دارد.

وی با اشاره به تلاش های صورت گرفته استان در حوزه مسکن بیان کرد: استان یزد در اجرای طرح اقدام ملی مسکن به عنوان استان پیشرو در کشور به مدت ۱۰ ماه اولین پروژه های طرح اقدام ملی مسکن را در شهرهای یزد و مهریز مورد بهره برداری قرار داد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان یزد افزود: در حوزه اجرای طرح نهضت ملی مسکن نیز سه کارگزار شامل سازمان همیاری شهرداری ها، ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و بنیاد مسکن برای اجرای طرح ها انتخاب و فعالیت را آغاز کردند.

وی گفت: سامانه طرح نهضت ملی مسکن یک بار در استان یزد باز شد تا با برنامه ریزی دقیق نیاز شهرهای استان سنجیده شود و بر اساس برنامه ریزی استان طی هفته های آتی با حضور مقامات وزارت راه و شهرسازی شاهد بازدید، افتتاح و آغاز عملیات اجرایی برخی از این پروژه ها و رفع موانع اجرایی خواهیم بود.

وی ادامه داد: ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن در شش فاز انجام شد و تا امروز ۱۰۹ زار و ۲۵۷ متقاضی ثبت نام کرده اند که ۴۶ هزار و ۷۷۲ متقاضی حائز شرایط طرح بودند و از این تعداد ۴۵ هزار و ۸۹۲ متقاضی تائید نهایی شده اند.

خواجه ر ضایی گفت: تا امروز برای ۱۴ هزار و ۳۶۱ نفر افتتاح حساب صورت گرفته است و تاخیر در افتتاح حساب ناشی از تغییر ضوابط اجرای طرح بود و در نهایت مقرر شد که واحدهای مسکونی نهضت ملی در تمام شهرهای استان در قطعات ۲۵۰ متری به صورت ویلایی ساخته شود.

وی ادامه داد: تا به امروز ۴۱۴ واحد به متقاضیان واگذار شده است و امیدواریم با همکاری کارگزاران از جمله سازمان همیاری شهرداری های استان یزد که برای اولین بار در کشور به عنوان کارگزار اجرای طرح نهضت ملی مسکن وارد عمل شده است، شاهد تسریع در اجرای طرح ها باشیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha