هفته آینده جلسه ثبت محور شدن مجوزهای صنفی برگزار می‌شود

هفته آینده جلسه ثبت محور شدن مجوزهای صنفی برگزار می‌شود

دبیر هیات نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور گفت: هفته آینده جلسه هیئت عالی نظارت بر اصناف برای بررسی ثبت محور شدن ۹۰ درصد مجوزهای صنفی برگزار می‌شود.

به گزارش بازار، بر اساس رای شصت و هفتمین جلسه هیات مقررات زدایی در اول شهریورماه امسال، برای اولین بار موضوع مجوزهای صنفی با همکاری فراجا و اتاق اصناف مطرح و ۸۳ عنوان مجوز و پروانه صنفی که نزدیک به سه هزار رسته مختلف شغلی را متاثر می‌کند، به طور کامل احصا شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه این جلسه گفت که برای اطمینان بیشتر این موضوع در هیات عالی نظارت بر اصناف بررسی خواد شد. دکتر خاندوزی همچنین گفت: امیدوارم با تصویب نهایی این مجوزها در این شورا یک گام بلند در خصوص مجوزها برداریم؛ خوشبختانه وزارت صمت هم در جلسه امروز این وعده راداد که این امر را به سرعت پیگیری کند.

امیر سیاح رئیس مرکز بهبود فضای کسب و کار وزارت اقتصاد هم با بیان اینکه اگر وزارت صمت آمادگی داشته باشد ۹۰ درصد مجوزهای صنفی ثبت محور می‌شود، افزود: ثبت محور شدن مجوزهای صنفی پس از تصویب هیئت نظارت بر اصناف اجرایی خواهد شد؛ هرچند این موضوع با معطلی یک ماهه وزارت صمت در تشکیل جلسه روبه رو بوده است.

غلامعلی مهدوی دبیر هیئت نظارت بر سازمان‌های صنفی کشور نیز گفت: قرار است جلسه هیئت نظارت بر اصناف در هفته آینده برگزار شود که پس از برگزاری، مصوبات این جلسه در خصوص ثبت محور شدن ۹۰ درصد مجوزهای صنفی، به اطلاع خواهد رسید.

طبق قانون تسیهل صدور مجوزهای کسب و کار مجوزهای ثبت محور باید ۳ روزه از طریق درگاه ملی مجوزها صادر شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha