۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۱
مشکلات اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ به دلیل جنگ اوکراین

مشکلات اقتصاد آلمان در سال ۲۰۲۳ به دلیل جنگ اوکراین

دولت آلمان پیش بینی کرد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به علت عوارض جنگ اوکراین و قطع جریان گاز طبیعی از روسیه به این کشور کوچک‌تر خواهد شد.

به گزارش بازار، دولت آلمان پیش بینی کرد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۳ به علت عوارض جنگ اوکراین و قطع جریان گاز طبیعی از روسیه به این کشور کوچک‌تر خواهد شد.

به گزارش آسوشیتدپرس، وزیر اقتصاد آلمان اعلام کرد انتظار می‌رود تولید ناخالص داخلی آلمان امسال ۱.۴ درصد کاهش یابد و سال بعد نیز ۰.۴ درصد کاهش یابد. رشد اقتصادی آلمان در سال ۲۰۲۲، ۲.۲ درصد پیش بینی شده است که سال آینده به ۲.۵ درصد افزایش خواهد یافت. با عمیق‌تر شدن آثار منفی جنگ بر اقتصاد آلمان، بهای انرژی به شدت افزایش یافت و تورم سالانه در ماه سپتامبر به ده درصد رسید. روسیه که سال هاست تامین کننده اصلی گاز آلمان است، در ماه ژوئن اقدام به کاهش انتقال گاز از طریق خط لوله نورد استریم ۱ به آلمان کرد و در پایان ماه اوت صادرات گاز به آلمان را به طور کامل قطع کرد.

وزیر اقتصاد آلمان گفت: تنها علت بازنگری در پیش بینی اقتصادی آلمان، قطع انتقال گاز از روسیه و در نتیجه افزایش بهای انرژی بود. افزایش بهای انرژی موجب افزایش تورم شد و بر میزان تولیدات صنعتی آلمان تاثیر گذاشت.

کد خبر: ۱۸۰٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha