۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۳
فرار مالیاتی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

فرار مالیاتی ۳۰۰۰ میلیارد تومانی در مازندران

ساری - فرار مالیاتی سه هزار میلیارد تومانی در مازندران در حالی است که متولیان امر تاکید می کنند، به زودی راه های فرار را خواهیم بست.

به گزارش خبرنگار بازار، طبق اعلام متولیان امور مالیاتی سالانه بیش از سه هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در مازندران صورت می گیرد که اغلب این فرار مربوط به مالیات ثروت و سرمایه است و به تاکید مدیرکل امور مالیاتی مازندران، راه فرار مالیاتی را خواهیم بست.

براساس آمار، امسال بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان درآمد مالیاتی در مازندران طبق قانون بودجه مصوب شده بود که تاکنون حدود ۱۱ هزار میلیارد تومان آن جذب شده است.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار اینکه مازندران بیشترین فرار مالیاتی را در کشور دارد، تاکید می کند اگرچه دریافت مالیات از کسانی که فرار مالیاتی دارند، شاید زمانبر باشد اما قطعا راه فرار مالیاتی را برآنان خواهیم بست.

علی اکبر حمزه ای در عین حال از خوش حسابی مازندران در بحث مالیاتی خبر داد و با اشاره به تحقق درصد بالایی از مالیات مصوب شده گفت: بیشتر فرار مالیاتی مربوط به حوزه ثروت و سرمایه است که راه فرار را برآنان خواهیم بست.

وی با اظهار اینکه با فرار مالیاتی به شدت برخورد خواهیم کرد، شفافیت اقتصادی  مالیاتی را امری مهم دانست و از تجهیز مراکز و بنگاه های مختلف مانند املاک، اتومبیل، قنادی ها و وکلا و غیره به سامانه های فروشگاه خبر داد.

حمزه ای با تاکید بر شفافیت اقتصادی و انجام به موقع تکالیف قانونی گفت: باید دسترسی کامل به معاملات وجود داشته باشد و لذا شفافیت اقتصادی به کسب مالیات عادلانه کمک خواهد کرد.

مدیرکل امور مالیاتی مازندران ارائه اظهارنامه مالیاتی ارزش افزوده را از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی ضروری دانست و خواستار همکاری مودیان در این زمینه شد.

کد خبر: ۱٬۸۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha