۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۱
افزایش قیمت کارخانه ای خودرو به گرانی در بازار دامن می زند
نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

افزایش قیمت کارخانه ای خودرو به گرانی در بازار دامن می زند

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش قیمت خودرو، پیش از اصلاح ساختار خودروسازی‌ها و کاهش هزینه‌های مازاد اجحاف در حق مردم است و نارضایتی مردم از خودروهای داخلی را بیشتر می‌کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی جدی درباه انتشار برخی خبرها مبنی بر افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو، گفت: از آنجا که ساختار تولید خودروسازی‌ها با مشکلاتی روبه‌رو بوده، بازار این محصول انحصاری است و دولت در این حوزه نقش اصلی در تصمیم‌گیری دارد، هزینه‌های سربار این صنعت بسیار است.

نماینده مردم شیروان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هزینه مازاد صنعت خودروسازی از جیب مصرف‌کننده پرداخت می‌شود، افزود: تولیدکننده خودرو انگیزه‌ای برای ارتقا کیفیت خودروهای تولیدی ندارد زیرا عرضه و تقاضا خودرو متناسب نیست و مصرف‌کننده ناچار به خرید این خودروها است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اضافه کرد: افزایش قیمت خودرو، پیش از اصلاح ساختار خودروسازی‌ها و کاهش هزینه‌های مازاد اجحاف در حق مردم است و نارضایتی مردم از خودروهای داخلی را بیشتر می‌کند.

نائب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه اصلاح ساختار خودروسازی‌ها باید در اولویت قرار گیرد، تصریح کرد: هرچند وزارت صمت اقداماتی در این حوزه انجام داده اما سرعت آن باید افزایش یابد.

جدی اضافه کرد: فاصله قیمتی خودرو در کارخانه با بازار با افزایش بهای این کالا در کارخانه کاهش نمی‌یابد زیرا اکنون تقاضا بیش از عرضه بوده و خودرو به کالایی سرمایه‌ای تبدیل شده بنابراین قیمت خودرو در بازار همزمان با گران شدن خودرو در خودروسازی‌ها افزایش می‌یابد.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 4
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اسی IR ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۱
      5 0
      این نماینده های مجلس باید طرف مردم باشند نه دولت.باید جلوی گرانی خودرو گرفته بشه.همین قیمتا هم از سرشون زیادیه.فقط از جیب مردم میبرن
    • عباس IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
      0 0
      کارمند و کارگر سالی ۱۰ تومن اضافه میشه ، خودرو سالی ۱۰۰ و اجاره سالی ۴۰ و خوراکی سالی ۲۰ و پوشاک خانواده سالی ۲۰ و ... که نگم بهتره آقای رییسی و مقامات کشور کارمند و کارگر هر روز سر کارن و چرخ مملکت رو میچرخونن اگر شما مقامات مسئول مثل حتی یک کارگر کارتونو درست انجام میدادید الان ماها به جاهای بهتر از الان میرسیدیم سال به سال چقدر تورم بالا میره من هنوز دارم قسط دوسال قبل رو پرداخت میکنم که ناگهان اجاره میره بالا مجبورم پول نزول کنم چاره چیه؟؟ گناهش پای کی نوشته میشه؟نه من همه کارمند و کارگرا مجبورن چون حقوق سالی ۱۰۰ تومنم نیست اما خرجی بالای ۴۰۰ تومن وامم که نمیدید کردید رتبه بندی که وام ندید باز پارسال بهتر بود فقط معدل بود امسال هیچی نشد بگیرم مجبور شدم برم نزول اگر خودروساز ضرر میلیاردی میده ما مردم کم بدبختی نداریم راست گفتن هرکی به فکر خویشه کوسه بفکر ریشه ماروهم دریابید با چندرغاز افزایش و عیدی امسال ده کیلو برنجم نمیشه خرید یاحق
    • پیمان IR ۰۸:۳۶ - ۱۴۰۱/۰۸/۰۱
      0 0
      خداوکیلی خودروه را گران نکنید امیدزندگی رو ازما نگیرید.
    • IR ۱۹:۰۱ - ۱۴۰۱/۰۹/۰۵
      0 0
      امیدوارم رایت گفته باشن گران نمیکنن الان شایعه شده که گرون میخوان بکنن برای ماه بعد تا پول جور کنیم میره بالا چی بگم فقط حرف میزنن کو عمل