۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۲
مکانیزه کردن دوربین های ثبت تخلفات در همدان
شهردار همدان اعلام کرد:

مکانیزه کردن دوربین های ثبت تخلفات در همدان

همدان - شهردار همدان با اشاره به تبدیل ترافیک به جزیی از مسائل شهری افزود: مکانیزه کردن دوربین های ثبت تخلفات مدنظر بوده و تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

به گزارش بازار و به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری همدان در مراسمی که با حضور شهردار، رئیس شورای اسلامی شهر همدان و رئیس پلیس راهور شهرستان برگزار شد از عوامل پلیس راهور شهرستان و استان تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم محمود مسگریان رئیس شورای اسلامی شهر همدان اظهار داشت: زحمات و خدمات مجموعه خدمتگزار پلیس راهور در ایجاد نظم و انضباط به همراه رعایت اصول انسانی و احترام به شهروندان موجب شده شهروندان راهور را از خودشان بدانند که این موضوع قابل تقدیر است.

رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به برخی مشکلات ترافیکی شهر افزود: با تشدید معضل ترافیک در برخی ایام خاص شاهد برخی بی‌نظمی‌ها هستیم که امیدواریم با انتخاب راهکارها، اقدامات و مشارکت مدیریت شهری و پلیس راهور این معضلات کاهش یابد.

طراحی شهری همدان به گونه ای است که باعث سوق جمعیت به مرکز شهر و در نتیجه تشدید ترافیک شده که رفع این معضل نیازمند اتخاذ راهکارهای مناسب از سوی شورای شهر ، شهرداری و راهور است

مسگریان در ادامه این مطلب اظهار کرد: طراحی شهری همدان به گونه ای است که باعث سوق جمعیت به مرکز شهر و در نتیجه تشدید ترافیک شده که رفع این معضل نیازمند اتخاذ راهکارهای مناسب از سوی شورای شهر ، شهرداری و راهور است.

وی ضمن تاکید بر مساعدت شورای شهر و شهرداری همدان در راستای کاهش ترافیک عنوان کرد: تلاش داریم طرح‌های عمرانی از جمله تملک ها، بازگشایی معابر و افتتاح تقاطع ها و سایر پروژه‌ها در راستای کاهش ترافیک تعریف شود.

همچنین در ادامه این مراسم سید مسعود حسینی شهردار همدان ضمن تبریک روز نیروی انتظامی و گرامیداشت شهادت سردار همدانی گفت: پلیس راهور از مظلوم ترین، پراقتدارترین و زحمتکش ترین قشرها در حوزه ایجاد نظم و امنیت است که حوزه کاری آنها با مدیریت شهری کاملا عجین شده است.

شهردار همدان ضمن تاکید بر روابط برادرانه مدیریت شهری و پلیس راهور افزود: ما خودمان را از راهور جدا نمی بینیم و در حل معضلات ترافیکی، روان‌سازی و آرام سازی در کنار یکدیگر قرار داریم.

وی با اشاره به تبدیل ترافیک به جزیی از مسائل شهری افزود: باید اقدامات و راهکارهای لازم برای رفع این موضوع اتخاذ شود که یکی از این اقدامات مکانیزه کردن دوربین های ثبت تخلفات است که تمهیدات لازم برای آن اندیشیده شده است.

وی با اشاره به اینکه شهرداری همدان کمترین مبلغ را از جرایم رانندگی دریافت کرده است، عنوان کرد: از محل ماده ۲۳ حدود ۱۷۰ میلیارد تومان از دولت طلب داریم که پرداخت نشده و طبق برآوردهای صورت گرفته، راه اندازی و اوورهال دوربین های سطح شهر به ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

حسینی ضمن تاکید بر اختصاص این اعتبار به شهرداری همدان گفت: با تخصیص اعتبارات لازم تحول جدی در عرصه حمل و نقل عمومی و کاهش ترافیک رخ خواهد داد و با توجه به سیاست گذاری های تعریف شده در شهرداری همدان، خرید اتوبوس و تقویت این حوزه در دستور کار قرار گرفته است.

طراحی شهری همدان به گونه ای است که باعث سوق جمعیت به مرکز شهر و در نتیجه تشدید ترافیک شده که رفع این معضل نیازمند اتخاذ راهکارهای مناسب از سوی شورای شهر ، شهرداری و راهور است

شهردار همدان با بیان اینکه کنار گذر غربی و افتتاح تقاطع غیر همسطح سردار همدانی و غدیر ‌در کاهش ترافیک نقش مهمی دارد ،گفت: با انتقال مغازه‌های میدان عاشورا، پروژه‌های مطالعاتی و تحقیقاتی بلوار بهشت، خوزستان و امام حسن(ع) و امام حسین (ع)، اصلاح هندسی بلوار امام و مدرس و کلنگ زنی پروژه‌های جدید سعی داریم طبق پیش بینی سناریوهای مختلف به سمت کاهش ترافیک گام برداریم.

وی در ادامه صحبت‌های خود به مطالبات شهروندان در خصوص موضوعات ترافیکی اشاره کرد و افزود: بحث سرعت‌کاه ها، معضل تردد موتور سوارها در خیابان بوعلی، اعتمادیه و مدرس از موضوعاتی است که باید در اسرع وقت مورد بررسی و رفع شود.

سید مسعود حسینی به مساعدت های شهرداری همدان اشاره کرد و گفت: مدیریت شهری اقدامات لازم را برای استقرار مقرهای پلیس راهور در اولویت کاری و بودجه ای قرار خواهد داد.

شهردار همدان به موضوع پارکینگ آقا جانی بیگ اشاره و عنوان کرد: این پروژه از جمله طرح های نیمه تمام است که طی مذاکراتی که با پیمانکار فعلی داشتیم سعی داریم پروژه به اتمام برسد تا علاوه بر کاهش ترافیک شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان باشیم.

همچنین در ادامه این مراسم سرهنگ جمالی رئیس پلیس راهور شهرستان همدان ضمن تشکر از تعامل شهرداری همدان و پلیس راهور گفت: با توسعه شهر و افزایش تعداد خودروها امکان مدیریت سنتی ترافیک شهر میسر نیست و امیدواریم با چاره‌اندیش، آینده نگری، اتمام تقاطع ها و افزایش تعداد دوربینهای سطح شهر بتوانیم ترافیک را مدیریت کنیم.

وی در ادامه خواستار تعیین محلهای مناسب برای استقرار مقرهای پلیس راهور شد و خواستار مشارکت هر چه بیشتر مدیریت شهری در مباحث ترافیکی شد و گفت: روان‌سازی، کاهش ترافیک و تصادفات جرحی و فوتی نیازمند اقدامات لازم است که این موضوعات در کارگروه‌های تخصصی مورد بررسی و پیگیری قرار دارد.

شایان ذکر است در پایان مراسم از عوامل پلیس راهور شهرستان و استان همدان تقدیر به عمل آمد.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha