۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۰
برداشت ۸.۶ میلیارد متر مکعب گاز شیرین در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

برداشت ۸.۶ میلیارد متر مکعب گاز شیرین در فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی

بوشهر- صفتی مدیر فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی از تولید ۸.۶ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی خبر داد.

کامبیز صفتی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: پارس جنوبی با توان‌ متخصصان داخلی در راستای تحقق شعار سال تلاش و فعالیت دارد و میزان تولید در سایه تلاش صورت گرفته، رشد محسوسی دارد.

وی افزود: استفاده از مجموعه‌های نوآورانه و خلاق و تکیه بر تخصص شرکت‌ های دانش بنیان سبب شده که راندمان کاری پالایشگاه فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی افزایش یابد.

مدیر فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی از تولید ۸.۶ میلیارد متر مکعب گاز در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی خبر داد و خاطر نشان کرد: در شش ماه نخست امسال بیش از ۸ میلیارد و ۶۳۰ میلیون متر مکعب گاز شیرین از فازهای ۹ و ۱۰ پارس جنوبی برداشت و به شبکه سراسری ارسال شده است.

صفتی تصریح کرد: روزانه به طور میانگین ۴۷.۵ میلیون متر مکعب گاز در این‌ پالایشگاه بزرگ، تصفیه و شیرین سازی شده و انتظار می‌رود میانگین تولید گاز در نیمه دوم امسال بیشتر شود.

وی اضافه کرد: تولید سایر گازها از جمله اتان و پروپان و همچنین تولید میعانات گازی نیز با شتاب خوبی در پالایشگاه پنجم ادامه دارد.

مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی گفت: عملیات نوسازی و تعمیرات قطعات مختلف پالایشگاه نیز با موفقیت توسط متخصصان داخلی انجام شده و روند تولید گاز بدون توقف ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha