۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۱
تأیید صورت‌های مالی و عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران
در مجمع عمومی عادی سالیانه صورت گرفت؛

تأیید صورت‌های مالی و عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران

مجمع عمومی عادی سالیانه سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران برای بررسی و اتخاذ تصمیم نسبت به صورت‌های مالی و عملکرد سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰ در محل سالن جلسات این سازمان برگزار شد.

به گزارش بازار، در این مجمع که به ریاست علی نبوی ـ معاون وزیر، مدیرعامل ایدرو و رئیس ستاد راهبری شرکت ها و مؤسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت ـ برگزار شد، نمایندگان سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، راه و شهرسازی، نیرو و جهاد کشاورزی به عنوان صاحبان سهام این سازمان حضور داشتند.

در این نشست، معاون وزیر، رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به ارائه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ و برنامه های سال ۱۴۰۱ این سازمان در شاخص های عملکردی، اعتبارات و بودجه، اقدامات نرم افزاری و حمایتی، توسعه صنایع کوچک، تکمیل زیرساخت‌ها و ... پرداخت و به سئوالات سهامداران پاسخ داد.

علی رسولیان با اشاره به رشد عملکرد نزدیک به ۹۰ درصدی سازمان متبوع خود در حوزه تأمین اعتبار در سال مالی منهتی به ۲۹ اسفند۱۴۰۰، بیان کرد: واقعی کردن و اصلاح قیمت‌ها در شهرک‌ها و نواحی صنعتی، جلوگیری از دلال بازی و الکترونیکی شدن فرآیندهای واگذاری زمین، سامانه‌ای شدن فرآیندهای خدمات رسانی، تأمین برق پایدار و استفاده از پساب شهری برای تأمین آب، احیای واحدهای راکد و ارتقای ظرفیت واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند، توجه به مسکن کارگری، ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک برای استقرار صنایع کوچک و شرکت‌های دانش بنیان و توسعه خوشه‌های صنعتی از مهمترین رویکردهای سازمان در یکسال گذشته بوده است.

وی، همچنین هم افزایی دستگاه‌های عضو مجمع را در ارتقای عملکرد سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: عملکردها در چارچوب سیاست‌های کلان وزارت صنعت، معدن و تجارت در دوره تحولی دولت سیزدهم بوده است و در سال گذشته در مجموع یکصد هزار شغل از طریق طرح‌های بهره‌برداری شده، احیای واحدهای راکد و فعالیت‌های عمرانی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی سراسر کشور ایجاد شده است.

همچنین "علی نبوی" معاون وزیر، مدیرعامل ایدرو و رئیس ستاد راهبری شرکت ها و مؤسسات غیرحاکمیتی تحت پوشش وزارت صنعت، معدن و تجارت در این نشست، اظهار کرد: پیمایش اطلاعات واحدهای صنعتی (درون و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی) در دستور کار وزارت صنعت، معدن و تجارت قرار گرفته است تا با به‌روز رسانی آمارهای مربوطه، برنامه‌ریزی (کوتاه مدت و بلند مدت) بهتر انجام گیرد.

در ادامه این نشست موارد مطرح شده، با تأیید و رأی اعتماد سهامداران به تصویب رسید.

همچنین سازمان حسابرسی نیز در بخش دیگر این نشست، به ارائه گزارش صورت های مالی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در سال گذشته پرداخت که عملکرد مالی و جریان های نقدی آن از تمام جنبه های بااهمیت و طبق استانداردهای حسابداری، "مطلوب" و مورد تأیید قرار گرفت.

در پایان با تصویب مجمع عمومی، حسابرس مستقل، بازرس قانونی و روزنامه رسمی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران تعیین شدند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره‌ برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم‌ افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره ‌برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha