۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
راندمان کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر کشت معمولی است
مجری طرح توسعه گلخانه‌های گلستان:

راندمان کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر کشت معمولی است

گرگان - جهانگیر، مجری طرح توسعه گلخانه‌های گلستان از کشت ۳۷ هکتار از محصولات گلخانه‌ ای در استان خبر داد و گفت: راندمان کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر کشت معمولی است.

لیلا جهانگیر در گفتگو با خبرنگار بازار از  ۳۷ هکتار از کشت محصولات گلخانه‌ ای  در استان خبر داد و اظهار کرد: راندمان کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر کشت معمولی است.

مجری طرح توسعه گلخانه‌های گلستان افزود: در استان ۷۵ هکتار گلخانه قابل‌بهره‌برداری است که از این میزان در ۳۷ هکتار از گلخانه‌های استان کشت محصولات سبزی و صیفی انجام می‌شود و مابقی در زمینه کشت گل‌وگیاه زینتی و نهال فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: غالب تولیدات گلخانه‌های استان در حوزه سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه، کلم تزئینی و مقداری محدود فلفل‌دلمه‌ای است.

جهانگیر اضافه کرد: در حوزه گل‌وگیاه تزئینی تقریباً سطح پوشش متنوع و بالغ بر ۶۵ گونه گل‌وگیاه زینتی درخت و درختچه در فضای باز و هم در فضای گلخانه‌ای کشت می‌شوند.

او با بیان این نکته که کشت گلخانه‌ای میزان عملکرد بالایی نسبت به کشت معمولی دارد، خاطرنشان کرد: راندمان کشت گلخانه‌ای ۱۰ برابر کشت معمولی است همچنین میزان بهره‌وری آب بیشتر است که این امر سبب افزایش تولید می‌شود.

وی در خصوص مشکلاتی که کشت گلخانه‌ای با آن روبه‌رو است، بیان کرد: باتوجه‌به شرایط اقتصادی و جو حاکم بر بازار، هزینه‌های ساخت گلخانه بسیار بالاست به همین خاطر سرمایه‌گذاران در این بخش نیازمند تسهیلات کم‌بهره با تنفس بلندمدت هستند.

وی همچنین تکمیل زنجیره تولید و فروش را عامل رشد کشت گلخانه‌ای عنوان کرد و یادآور شد: با تکمیل زنجیره تولید تا فروش می‌توان بازار را برای محصولات گلخانه‌ای آماده کرده و نهایت بهره‌وری از بازار را داشت.

جهانگیر خرید تضمینی محصولات گلخانه‌ای را یکی دیگر از راه‌های رشد این صنعت دانست و گفت: با خرید تضمینی کشاورز با اطمینان خاطر به کشت می‌پردازد و محصول متناسب با تقاضا تولید می‌شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha