۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۴
عضویت ایران در شانگهای دستاوردهای اقتصادی بزرگی را به همراه دارد
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

عضویت ایران در شانگهای دستاوردهای اقتصادی بزرگی را به همراه دارد

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: عضویت ایران در پیمان شانگهای دستاوردهای اقتصادی زیادی را به ویژه در حوزه انرژی برای ما به همراه دارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، احسان ارکانی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی اشاره به عضویت ایران در پیمان شانگهای گفت: عضویت جمهوری اسلامی ایران در پیمان شانگهای دستاورد زیادی را به ویژه در حوزه مسائل مربوط به انرژی برای ما به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نیمی از جمعیت جهان در کشورهای عضو پیمان شانگ‌های قرار دارند و کشورهای عضو این پیمان حتی بیش از نیمی از سرزمین‌های جهان را شامل می‌شوند.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت:علاوه بر این بزرگ‌ترین تولیدکننده و بزرگترین مصرف کننده انرژی یعنی روسیه و چین در این پیمان عضویت دارند و کشورهای عضو این پیمان می‌تواند بازار خوبی برای فروش انرژی برای ما باشد.

ارکانی خاطرنشان کرد: علاوه بر این ما می‌توانیم با استفاده از پیمان‌های پولی دوجانبه با کشورهای عضو این پیمان بر سلطه دلار بر اقتصاد کشورمان پایان دهیم و تحریم‌های اعمال شده علیه کشورمان در حوزه مسائل پولی و بانکی را بی اثر کنیم.

وی افزود: عضویت کشورمان در پیمان شانگ‌های می‌تواند تسهیل کننده واردات کالا و همینطور صادرات محصولات و کالاهای تولید شده در ایران به کشورهای عضو باشد.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: به طور کلی ما می‌توانیم با گسترش روابط بازرگانی با کشورهای عضو پیمان شانگ‌های گام موثری را در مسیر خنثی‌سازی تحریم‌های اعمال شده توسط آمریکا و کشورهای غربی برداریم.

کد خبر: ۱۸۰٬۳۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha