۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۴
اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان همدان
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای استان همدان

همدان - زهره وند، رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همدان از اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای این استان خبر داد.

فرید زهره وند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه اینکه ستاداجرایی فرمان حضرت امام(ره) با هدف برقراری امنیت غذایی و همچنین استفاده از آب سبز (آب باران) طرح کشت دیمزارهای استان همدان را در دستور کار خود قرار داده است، عنوان کرد: در همین راستا تولید محصولات دیمی برای کشت و برداشت در برنامه قرار گرفته است.

وی به سطح زیرکشت محصولات دیمی اشاره کرد و گفت: گندم در ۱۹۹ هزار و ۸۰۰ هکتار، جو در۷۴ هزار هکتار، دانه روغنی کلزادر ۳۷ هزار هکتار، نخود دیم در ۲۵ هزار هکتار، عدس دیم در ۱۲ هزار هکتار، علوفه دیم در ۱۸ هزار و ۵۰۰ هکتار و گیاهان دارویی در سه هزار و ۷۰۰ هکتار از دیمزارهای استان همدان کشت می شود.

رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در همدان از اجرای طرح جهش تولید در ۳۷۰ هزار هکتار از دیمزارهای این استان خبر داد و گفت: این وسعت از اراضی کشاورزی استان همدان زیر کشت محصولات دیمی قرار دارد.

ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با مشارکت کشاورزان در زمینه تولید محصولات دیمی فعالیت می کند

وی در ادامه شهرستان های بهار، تویسرکان، درگزین، رزن، فامنین، کبودرآهنگ، اسدآباد، ملایر، نهاوند و همدان را از جمله شهرستان های مشارکت کننده در این طرح معرفی کرد و گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با مشارکت کشاورزان در زمینه تولید محصولات دیمی فعالیت می کند.

رئیس امور مالی و پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) با عنوان اینکه طرح جهش تولید در دیمزارهای استان همدان یک طرح پنج ساله است، گفت: امسال وارد سومین سال از اجرای این طرح شده ایم.

زهره وند اضافه کرد: تقریبا طی سه سال اخیر تمامی شهرستان های استان و اراضی کشاورزی ۱۱ شهرستان استان همدان زیر کشت محصولات دیمی قرار گرفته اند.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha