۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
 بازار ۱۲میلیارد دلاری پروبیوتیک‌های خوراک دام تا ۲۰۳۲ | بخش طیور؛ دارنده بیشترین سهم از بازار جهانی

بازار ۱۲میلیارد دلاری پروبیوتیک‌های خوراک دام تا ۲۰۳۲ | بخش طیور؛ دارنده بیشترین سهم از بازار جهانی

در حالی برای پروبیوتیک های خوراک دام تا ۱۰سال آینده بازاری به ارزش ۱۲میلیارد دلار پیش بینی شده است که به گفته کارشناسان، بازارهای در حال توسعه بخصوص هند بیشترین پتانسل رشد را در این حوزه دارد.

بازار؛ گروه کشاورزی: پروبیوتیک ها میکروارگانیسم های مفیدی شامل قارچ ها، مخمرها و باکتری ها هستند که طیف وسیعی از مزایای سلامتی را به مصرف کنندگان ارائه می دهند. در واقع به گفته کارشناسان امر، پروبیوتیک ها عملکرد سیستم ایمنی را تقویت می کنند و سیستم ایمنی را در برابر انواع بیماری ها تقویت می کنند. از سوی دیگر با توجه به اینکه پروبیوتیک ها به ارتقای سلامت روده و همچنین به سیستم گوارشی کمک می کنند و فرآیندهای گوارشی بیولوژیکی را تسریع می کنند در نتیجه، پروبیوتیک ها اغلب در محصولات خوراک دام به عنوان مواد حیاتی استفاده می شوند.

پیش بینی می شود بازار جهانی طی ده سال آینده پروبیوتیک‌ های خوراک دام و طیور به میزان ۹.۱ درصد رشد کند و ارزش این بازار در پایان سال ۲۰۳۲ به ۱۲ میلیارد دلار برسد

لذا در صنعت دامداری جهان مصرف پروبیوتیک ها امری نسبتا رایج است. به طوری که بر اساس داده های آماری موسسه تحقیقاتی FactMr پیش‌ بینی می‌ شود که بازار جهانی پروبیوتیک‌ های خوراک دام و طیور با میانگین رشد ۹.۱ درصدی افزایش یابد.

بر اساس این گزارش در حالی که ارزش بازار جهانی پروبیوتیک های خوراک دام در سال جاری میلادی، ۵ میلیارد دلار است انتظار می رود تا پایان سال ۲۰۳۲ به ۱۲ میلیارد دلار برسد.

بر اساس این گزارش در حالی که صنعت دام برای برآوردن تقاضای فزاینده جهانی برای محصولات دامی با کیفیت بالا، از جمله پروبیوتیک های خوراک دام، تحت فشار فوق العاده ای قرار دارد، کارشناسان بر اهمیت استفاده از پروبیوتیک های خوراک دام تاکید دارند و می گویند این امر حیوانات را قادر می سازد تا بیشترین مواد مغذی را از خوراک خود جذب کنند و در عین حال کیفیت محصولات حیوانی را نیز افزایش دهند.

افزایش استفاده از پروبیوتیک ها به عنوان جایگزین آنتی بیوتیک ها

به گفته کارشناسان، پروبیوتیک ها در حقیقت مخمرها و باکتری های زنده ای هستند که مزایای سلامتی مختلفی را ارائه می دهد. به عنوان مثال آنها باکتری های مفید در دستگاه گوارش را دوباره پر و متعادل می کنند. از سوی دیگر پروبیوتیک ها به عنوان یک جایگزین موثر و بی خطر برای آنتی بیوتیک ها در نظر گرفته می شوند. این در شرایطی است که برای کنترل موثر مقاومت آنتی بیوتیکی، روش های کنترل و مدیریت جایگزین مورد نیاز است و نیاز روزافزون به روش‌ های کنترل و مدیریت جایگزین، تقاضا برای درمان‌ های سازگار با محیط زیست برای جلوگیری از بیماری‌ های مقاوم به آنتی‌ بیوتیک در حیوانات را افزایش داده و به تبع تقاضا برای پروبیوتیک‌ ها را افزایش داده است.

چرا تولیدکنندگان پروبیوتیک های خوراک دام روی بازارهای در حال توسعه تمرکز می کنند؟

بر اساس داده های FactMr، ارزش بازار پروبیوتیک های خوراک دام هند در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۸.۵ میلیون دلار بوده است و گفته می شود پتانسیل بالایی نیز دارد. از سوی دیگر با توجه به اینکه پتانسیل واقعی تولیدکنندگان پروبیوتیک های خوراک دام در تمرکز بر بازارهای در حال توسعه است که به سرعت به کانون های فرصت تبدیل می شوند، کشور هند فرصت ‌های بیشتری را برای تولیدکنندگان فراهم می‌ کند تا با تغییر رژیم غذایی صاحبان مرغداری‌ ها و گاوداری ‌ها به سمت محصولات باکیفیت و در عین حال پاسخگویی به سلیقه‌ ها و ترجیحات محلی، رفتار کنند.

از سوی دیگر در این گزارش آمده است انتظار می‌ رود که بخش طیور بیشترین سهم از بازار جهانی پروبیوتیک‌ های خوراک دام را در طول دوره پیش‌ بینی شده ۱۰ ساله داشته باشد. به عبارتی پیش بینی می شود که بازار پروبیوتیک های طیور به دلیل افزایش مصرف گوشت طیور و افزایش تقاضا برای محصولات مرغ بدون آنتی بیوتیک شاهد رشد قابل توجهی باشد. علاوه بر این، تقاضای فزاینده و تولید گوشت طیور در کشورهای نوظهور، تقاضا برای پروبیوتیک‌ها را برای افزایش ایمنی و عملکرد افزایش می‌دهد و تقاضای پروبیوتیک را در بخش طیور بهبود می‌بخشد.

بر اساس این گزارش، محققان همچنین نقش اساسی در بازار جهانی دارند زیرا بسیاری از مشاغل بزرگ با محققان برای تولید پروبیوتیک های خوراک دام کارآمدتر همکاری می کنند. به طوری که تیمی از دانشگاهیان در دانشگاه فدرال کازان روسیه در ژوئیه ۲۰۲۲ اعلام کردند که مواد معدنی کشاورزی را با پروبیوتیک ها مخلوط می کنند تا دسته جدیدی از افزودنی های خوراک به نام سین بیوتیک ها را تولید کنند. انتظار می رود این پروبیوتیک ها برای خوراک دام سالم تر و سازگارتر با محیط زیست نسبت به پروبیوتیک های فعلی باشند. علاوه بر این یک شرکت استرالیایی، محصولات خود را در کنفرانس بین المللی گازهای گلخانه ای و کشاورزی حیوانات در ایالات متحده در ژوئیه ۲۰۲۲ به نمایش گذاشت. این شرکت محصول خود به ناک MYLO، یک پروبیوتیک که بهره وری را در گاوهای شیری افزایش می دهد، را به نمایش گذاشت.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha