۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۲
زیرساخت شناسه دار کردن لوازم یدکی فراهم نیست
رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو:

زیرساخت شناسه دار کردن لوازم یدکی فراهم نیست

رئیس هیات مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات ضمن مثبت ارزیابی کردن طرح شناسه کالا، چالش‌های اجرای این طرح را نیز یادآور شد.

به گزارش بازار، احمد حسینی رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات به متن ماده ۱۳ «قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» مصوب سال ۱۳۹۲ اشاره و بیان کرد: در این ماده قانونی آمده که شناسایی و رهگیری کالاهای خارجی که با انجام تشریفات قانونی وارد کشور می‌شوند و همچنین به منظور تشخیص آن‌ها از کالاهای قاچاق یا فاقد مجوزهای لازم از قبیل کالاهای جعلی، تقلبی و غیربهداشتی و غیراستاندارد منوط به ارائه گواهی دریافت شناسه و شناسه رسمی است.

وی درمورد چالش‌های اجرای این قانون گفت: چالش نخست اینکه آئین نامه‌ها و مصوبات بخش مجری، حکم این قانون را توسعه دادند، مشکل دوم عدم تأمین کامل زیرساخت‌های لازم برای اجرای قانون و مشکل سوم هم انتخاب مسیر نادرست برای اجرای قانون است.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه صنف فروشندگان لوازم یدکی خودرو و ماشین آلات با بیان اینکه باید بین قانون و اجرا تفکیک قائل شد اظهارکرد: این قانون، قانون بسیار خوبی است اما برای عملیاتی شدن این قانون پیش نیازهایی لازم است که هنوز فراهم نشده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha