۲۰ مهر ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۰
ثبت الکترونیک تسهیلات بانکی شفافیت را به همراه دارد
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

ثبت الکترونیک تسهیلات بانکی شفافیت را به همراه دارد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ثبت الکترونیکی قراردادهای تسهیلات بانکی که در چارچوب سند تحول دولت برای هوشمندسازی نظارت بانکی دنبال می‌شود، شفافیت را به همراه دارد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علیرضا سلیمی، نماینده دلیجان و محلات و عضو کمیسیون صنایع و معادن در مجلس شورای اسلامی درباره تاثیر ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی گفت: مهمترین تاثیر ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی شفافیت آن است. طی این سال‌ها نبود این ویژگی باعث شده عدالت بانک‌ها در تخصیص تسهیلات مورد سوال قرار گیرد و این بحث که رانت در امر تخصیص تسهیلات نقش مهمی برعهده دارد، همواره از سوی متقاضیان مطرح بوده است.

وی در ادامه اضافه کرد: نکته دیگر این است که ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی سبب خواهد شد تا برای کسانی که از چند بانک بدون تسویه قبلی تسهیلات دریافت می‌کنند، مانع به وجود آید؛ بنابراین شفافیت تسهیلات کلان می‌تواند مکمل خوبی برای نظارت بانکی باشد. علاوه براین‌ها با استفاده از این روش تسهیلات در زمینه‌ای که درخواست شده، هزینه خواهد شد. برفرض وام اشتغال برای دلالی یا وام مسکن برای مسائل دیگر هزینه نخواهد شد.

نماینده مردم دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی در این باره تصریح کرد: بهتر آن است تا با توجه به این جنبه‌های مثبت ثبت الکترونیکی تسهیلات بانکی عملیاتی شدن آن هر چه سریع‌تر امکان پذیر شود تا بدهکاران کلان بانکی نتوانند به سادگی جولان دهند و ترسی بابت تخلفی که مرتکب می‌شوند، نداشته باشند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن در خانه ملت ضمن اشاره به از بین رفتن اعمال سلیقه برای تخصیص تسهیلات اظهار داشت: مورد دیگری که باید در این ارتباط مورد توجه قرار گیرد، برداشته شدن اعمال سلیقه و به قول معروف پارتی بازی از سوی بانک است و همانطور که در ابتدا هم مورد اشاره قرار گرفت با افزایش میزان نظارت عملکرد بانک به شدت شفاف خواهد شد. در این حالت تمام مردم براساس نیازشان این توانایی را به دست خواهند آورد که بر عملکرد بانک نظارت داشته باشند و این مسئله تنها به یک عده خاص محدود نخواهد شد.

کد خبر: ۱۸۰٬۱۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha