۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۴
آب به صنایع آب‌بر جدید داده نمی‌شود
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور :

آب به صنایع آب‌بر جدید داده نمی‌شود

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در آیین عملیات اجرایی تکمیل طرح‌های فاضلاب شهرهای آبادان و خرمشهر گفت: طبق دستورالعمل جدید وزیر نیرو، این ماده ارزشمند را دیگر به صنایع آب‌بر جدید نمی‌دهیم.

به گزارش بازار، اتابک جعفری‌ افزود: افزود: از این پس، آب صنایع جدید را از محل آب آشامیدنی اختصاص نمی‌دهیم و صنایعی که تاکنون به آن‌ها آب تحویل می‌شده موظف هستند تا در مدت ۲ ماه از محل منابع جایگزین موجود از جمله پساب و یا آب‌های بی‌کیفیت، طرح جایگزین به وزارت نیرو اعلام کنند.

وی گفت: وزارت نیرو طرح‌های آب روستایی را با کمک سپاه پاسداران و پیمانکاران بخش خصوصی در حال اجرا دارد و در مدت ۶ ماه از شروع قرارداد اجرای این طرح‌ها ۲۶ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

جعفری افزود: اجرای طرح‌های آبرسانی روستایی در بیش از ۱۰ استان در مدت یک سال تکمیل و سایر طرح‌ها در کمتر از ۳۰ ماه به پایان خواهند رسید.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: برای اصلاح شبکه آبفا در روستاها ردیف اعتباری نداریم و با مذاکره با سازمان برنامه و بودجه و مجلس شورای اسلامی امیدواریم ردیف اجرایی برای آن در نظر گرفته شود.

وی افزود: متاسفانه بحث فاضلاب روستایی در چند سال گذشته فراموش شده است که امیدواریم در بودجه سال آینده ردیف اعتباری خاصی برای آن پیش‌بینی شود.

کد خبر: ۱۸۰٬۱۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha