۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
 بورس به کف حمایتی قوی خورد؛ نقدینگی، سوخت اصلی رشد بازار
کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

بورس به کف حمایتی قوی خورد؛ نقدینگی، سوخت اصلی رشد بازار

نائینیان کارشناس بازار سرمایه گفت: هنوز حجم معاملات و ارزش معاملات به مقدار دلخواه نرسیده و باید منتظر ماند که با ورود نقدینگی جدید، بازار سوخت بیشتری برای رشد داشته باشد.

سمیه شوریابی؛ بازار: نیما نائینیان کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در خصوص وضعیت بازار بورس و مسائل مهمی که بر روند آن تأثیرگذار هستند، اظهار داشت: شاخص از لحاظ تکنیکالی تقریباً به کف کانال نزولی خود رسیده و به منطقه حمایتی بسیار مهم یک میلیون و سیصد هزار واحدی نزدیک شده است که می‌تواند یک حمایت خیلی قوی را روی شاخص داشته باشد.

وی افزود: با جذاب شدن قیمت سهام، شاخص واکنش نشان داده و به نظر می رسد که در انتهای یک فاز نزولی و آغاز یک فاز صعودی باشیم که احتمالاً شاخص به محدوده بین یک میلیون و ۶۵۰ هزار واحد تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار واحد هم نزدیک شود.

نائینیان ابراز داشت: هنوز حجم معاملات و ارزش معاملات به مقدار دلخواه نرسیده است و باید منتظر ماند که با ورود نقدینگی جدید، بازار سوخت بیشتری را داشته باشد.

عوامل محرک بازار

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به عوامل محرک بر روند بازار بورس، تشریح کرد: نکات و اتفاقات مهمی هستند که تأثیرگذار و محرک بر روند بازار می باشند که مهمترین مسئله در حال حاضر برجام است و اینکه نزدیک شدن به برجام می تواند شرکت ها و کلیت اقتصاد ما را به موفقیت برساند و امیدوار نیز نگه دارد.

 بورس به کف حمایتی قوی خورد؛ نقدینگی، سوخت اصلی رشد بازار

نائینیان گزارش های شش ماهه شرکت‌های بورسی را از دیگر عوامل تأثیرگذار بر روند بازار دانست و بیان کرد: مسئله دوم گزارشات شش ماه شرکت های بورسی است که پیش بینی می شود وضعیت خوبی داشته باشند و بتوانند سودهای خوبی را محقق سازند، در حال حاضر بخش بزرگی از بازار p/e های بین دو تا سه را دارد و p/e ttm های این ها حتی در همین محدوده سنجیده می‌شود که با آمدن گزارشات شش ماه می‌توانیم قضاوت بهتری داشته باشیم، از طرف دیگر تحرکات خوبی در موضع بودجه شکل گرفته است و فعالین بازار سرمایه می‌خواهند نظرات خود را در بودجه اعمال کنند، نرخ گاز و نیز نرخ خوراک بسیار مهم است و می‌تواند به صنایع ما کمک کند.

ایرادات وارد بر بازار

این تحلیلگر بازار سرمایه در ادامه با عنوان کردن ایرادات بازار سرمایه خاطر نشان کرد: یکی از ایرادهای اساسی وارد بر بازار، عرضه های اولیه هستند که در بازار این چنین نزولی جای توجیهی ندارند، ایراد دوم وجود بازارگردان ها است که عملکرد روشنی ندارند و بیشتر شبیه نوسانگیرها عمل می‌کنند، در معاملات الگوریتمی نیز دسترسی همه به آن امکان پذیر نیست و می‌تواند عدم عدالت را در پی داشته باشد چرا که فقط بعضی از سرمایه گذاران از آن بهره مند می‌شوند.

در معاملات الگوریتمی دسترسی همه به آن امکان پذیر نیست و می‌تواند عدم عدالت را داشته باشد چرا که فقط بعضی از سرمایه گذاران از آن بهره مند می‌شوند

نائینیان در نهایت با اشاره به نرخ بهره بین بانکی، یادآور شد: نرخ بهره بین بانکی در آخرین موضع گیری با اندکی کاهش همراه بوده است اما به هر حال نرخ بهره بین بانکی بالا است و باید در محدوده ۲۰ درصد باشد که سرمایه‌گذاران تشویق به سرمایه‌گذاری شوند.

کد خبر: ۱۸۰٬۱۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha