۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
ذخایر معدنی استان سمنان ۶ میلیون تن افزایش یافت
معاون سازمان صمت سمنان:

ذخایر معدنی استان سمنان ۶ میلیون تن افزایش یافت

سمنان – معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با اشاره به اینکه ۶۲۶ معدن در استان دارای پروانه بهره‌برداری است، گفت: طی سال گذشته زخایر قطعی معدنی شش میلیون تن افزایش‌یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد فروهر پیش از ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان ضمن بیان اینکه ۶۲۶ معدن استان دارای پروانه بهره‌برداری هستند، اظهار داشت: ۶۹۰ میلیون تن ذخیره قطعی این معادن است که طی سال گذشته این میزان شش میلیون تن افزایش‌یافته است.

وی با اشاره به صدور ۹۳ مجوز معدنی در یک سال گذشته بیان کرد: در این مدت ۶۹ پروانه اکتشاف و گواهی کشف با هزینه عملیاتی ۳۹ میلیارد ریال در بخش معدن استان سمنان و ۲۴ پروانه بهره‌برداری در حوزه معدن با سرمایه‌گذاری ۱۲۵ میلیارد ریال در این استان صادرشده است.

معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت سمنان با تأکید بر اینکه صدور این مجوزها برای ۱۷۰ نفر در استان شغل ایجاد کرده است، خاطرنشان کرد: با صدور این تعداد پروانه بهره‌برداری در بخش معدن، ۲۳۴ هزار تن به ظرفیت استخراج مواد معدنی افزوده خواهد شد.

کد خبر: ۱۸٬۰۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha