۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۹
احداث ۸ هزار کیلومتر راه توسط خیرین راه و ترابری| جذب ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته
مشاور وزیر در امور زیر بنایی در پاسخ به بازار اعلام کرد

احداث ۸ هزار کیلومتر راه توسط خیرین راه و ترابری| جذب ۴۰۰ میلیارد تومان در سال گذشته

میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیر بنایی با بیان اینکه خیرین راه و ترابری تاکنون ۸ هزار کیلومتر راه احداث کرده اند گفت: بیشترین تمرکز خیرین ایجاد راه و آسفالت برای کاهش تلفات رانندگی است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: حسین میرشفیع، مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیر بنایی و مدیر عامل انجمن خیرین راه و ترابری در چهارمین گردهمایی خیرین راه و ترابری با اشاره به اینکه انجمن خیرین راه و ترابری از سال ۹۳ تاسیس شده و تاکنون ۸ هزار کیلومتر راه را با مشارکت خیرین در استان ها و مناطق مختلف توسعه و آسفالت کرده اند گفت: در این سال ها ۵۰۰ پل بزرگ در مناطق مختلف محروم با مشارکت خیرین احداث شده است.

بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این حوزه توسط خیرین جذب شد

میرشفیع با اشاره به اینکه در سال گذشته بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این حوزه توسط خیرین جذب شده است ادامه داد: در حال حاضر بیشترین تمرکزی که خیرین راه و ترابری دارند تلاش و حضور در عرصه هایی است که موجب کاهش تلفات رانندگی شود چرا که سالانه ۱۶ هزار هموطن ایرانی بر اثر تصادف فوت می کنند بنابراین یکی از وظایف مهم ما و خیرین راه و ترابری این است که در این زمینه فعالیت داشته باشیم.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور زیر بنایی با اشاره به برگزاری گردهمایی خیرین راه و ترابری و امضاء سه تفاهم‌نامه در حوزه راهسازی و گسترش فرهنگ مهندسی ارزش گفت: در این راستا تفاهم‌نامه‌ای با موضوع "الحاقیه احداث راه یزد-طبس" میان شرکت آرمین معدن ایساتیس و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضاء شد که هزینه یکصد میلیارد تومان از این پروژه برعهده خیر حاضر در این استان است؛ این خیر پیش از این ۳۰ کیلومتر را متقبل شده بود و امروز نیز قریب به ۱۰ کیلومتر به حجم این پروژه اضافه خواهند کرد.

احداث ۳۴ کیلومتر راه در دستگرد-بشاگرد

وی همچنین از در دستور کار قرار گرفتن تفاهم‌نامه‌ای با عنوان "احداث ۳۴ کیلومتر راه در دستگرد-بشاگرد" خبر داد و گفت:‌ این تفاهم‌نامه میان یک شرکت و اداره کل راهداری استان هرمزگان به امضاء می‌رسد و ۳۴ کیلومتر راه بسیار دشوار و کوهستانی در منطقه بشاگرد اجرا خواهد شد که حدود یک میلیون متر مکعب عملیات خاکی دارد و شرکت مذکور هزینه‌ها را تامین خواهد کرد.

مدیرعامل انجمن خیرین راه و ترابری با بیان اینکه امروز تفاهم‌نامه دیگری میان جامعه مهندسان مشاور و شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور امضاء شد، اظهار کرد: گسترش فرهنگ مهندسی ارزش و اقداماتی که می‌توان در راستای بهینه‌سازی مطالعات پروژه‌های عمرانی انجام داد از موضوعات این تفاهم‌نامه است تا نتایج مطلوب‌تری حاصل شود.

باید همانطور که در حوزه آب و مسکن خیرین را حمایت ویژه کرده ایم از خیرین راه و ترابری نیز حمایت کنیم به همین منظور در تلاش در این جهت هستیم

همچنین احسان قاضی‌زاده هاشمی، رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به خبرنگار «بازار» مبنی بر اینکه مجلس برای حمایت از خیرین راه و ترابری اقداماتی را در دستور کار دارد؟ گفت: باید همانطور که در حوزه آب و مسکن خیرین را حمایت ویژه کرده ایم از خیرین راه و ترابری نیز حمایت کنیم به همین منظور در تلاش در این جهت هستیم.

وی با بیان اینکه در مجلس شورای اسلامی نیز همچون گذشته عزم خود را بر این گذاشته‌ایم تا پس از پایان پروژه‌های گازرسانی و آب‌رسانی توجه به امر راه را به عنوان اولویت در دستور کار قرار دهیم گفت: نقاط حادثه خیز کاملا شناسایی شده است که باید به آن توجه شود بنابراین این موضوع می تواند کمک زیادی به این اقدام مجلس کند.

رئیس فراکسیون محرومیت‌زدایی و گروه‌های جهادی مجلس ادامه داد: سال گذشته در برخی از حوزه‌ها همچون حوزه گازرسانی ریل‌گذاری‌هایی را انجام دادیم به طوریکه سهم ۱۴.۵ درصد از شرکت‌های نفت و گاز وجود دارد که که از این میزان گازرسانی روستایی نیز باید در اقصی نقاط کشور انجام شود؛ همچنین در حوزه آب روستایی نیز طی این چندسال کار قرارگاهی با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) شکل گرفت. 

در حوزه راه روستایی نیز در قرارگاه محرومیت زدایی سال گذشته در دو بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد

وی خاطر نشان کرد:‌ در حوزه راه روستایی نیز در قرارگاه محرومیت زدایی سال گذشته در دو بودجه ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ رقمی بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شد؛ اما در حوزه راه نیازمند یک عزم مضاعف هستیم. 

قاضی‌زاده هاشمی با تاکید براینکه باید یک تعریف ملی پیدا شود و تمامی استان‌ها همگام توسعه یابند، اظهار کرد: شاید در برخی از استان‌ها شرکت توسعه محور قوی وجود نداشته باشد؛‌با این حال اما نباید استان از تمامی شاخص‌ها بی‌بهره بماند. لذا این تناسب سازی می ‌تواند جزو مولفه‌هایی باشد که در این مجمع برای آن یک نگاه ملی وجود داشته باشد.

کد خبر: ۱۸۰٬۱۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha