۱۶ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۹
اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای آبرسانی مناطق عشایری آذربایجان‌شرقی
مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی خبر داد:

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای آبرسانی مناطق عشایری آذربایجان‌شرقی

تبریز- مدیرکل امور عشایر آذربایجان‌شرقی از اختصاص اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی برای آبرسانی به مناطق عشایری این استان خبر داد.

به گزارش بازار، محمدحسن آل هاشم در حاشیه بازدید از مناطق عشایری شهرستان خداآفرین گفت: این اعتبارات از محل صندوق توسعه ملی برای حوزه آبرسانی عشایر استان در سال جاری تخصیص داده شده است که با هزینه کرد آن مشکل تامین آب شرب مناطق عشایری استان از جمله در شهرستان های خداآفرین، کلیبر، اهر، میانه، مراغه و چاراویماق حل می شود.

وی تامین و توزیع  نهاده های دامی از جمله کنسانتره به عنوان غذای کامل دامی، اجرای طرح دوقلوزایی با هدف مدیریت امور پرواربندی، دامپزشکی و تغذیه دام ها، تثبیت و بازسازی و بهسازی راه ها با استفاده از نانوتکنولوژی با عمر مفید ۱۰ساله، تخصیص تسهیلات ارزان قیمت به جمعیت  عشایری، اجرای طرح پلاک کوبی دام ها و بیمه عشایر، توزیع قند و شکر و ارائه خدمات در حوزه گردشگری را از اقدامات امور عشایر آذربایجان شرقی طی سال جاری بیان کرد.

آل هاشم عشایر را مصداق عینی تولید ملی، همت مضاعف و اشتغال توصیف و اضافه کرد: در حال حاضر ۳۵ درصد صنایع دستی کشور توسط  عشایر تولید می شود.

وی ادامه داد: محصول صنعت دستی ورنی یکی از تولیدات باارزش عشایر است که در مناطق عشایری آذربایجان شرقی تولید می شود که تلاش می کنیم جشنواره ورنی در این مناطق برگزار شود.

کد خبر: ۱٬۸۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha