۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۵
واکنش رییس سازمان استاندارد به نمونه برداری از کیفیت بنزین| هیچ نهادی حق گردن کشی مقابل قانون ندارد
در پاسخ به «بازار» مطرح شد

واکنش رییس سازمان استاندارد به نمونه برداری از کیفیت بنزین| هیچ نهادی حق گردن کشی مقابل قانون ندارد

اسلام پناه معاون رئیس جمهور درباره نامه شرکت پخش به سازمان استاندارد و عدم صدور مجوز برای نمونه برداری از بنزین گفت: هیچ دری برای ما بسته نیست و هیچ نهادی توانایی گردن کشی در برابر قانون را ندارد.

بازار؛ گروه صنعت: در روزهای اخیر اخباری منتشر شده که بر اساس آن شرکت پخش و پالایش اجازه نمونه برداری از کیفیت بنزین را به سازمان استاندارد نمی دهد.

مهدی اسلام پناه رییس سازمان استاندارد و معاون رئیس جمهور در گفتگو با بازار که آیا چنین نامه ای را دریافت کرده اید، گفت: اگر قرار باشد وزارت نفت چنین درخواستی را مطرح کند حتما خود وزیر نفت مکاتبات لازم را با سازمان استاندارد و شخص من انجام دهند نه سالاری معاون و مدیر عامل شرکت پخش و پالایش. البته باید اشاره کنم که حداقل تا حالا نامه ای به من از طرف اوجی وزیر نفت در این‌باره ارسال نشده است.

او همچنین در ادامه تاکید کرد که برای کنترل، نظارت و پایش کیفیت بنزین داخلی و وارداتی وظیفه قانونی داریم؛ در این رابطه هیچ دری برای ما بسته نیست و هیچ قدرتی یارای مقابله با قانون را ندارد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه کسی نمی تواند جلوی قانون گردن کشی کند، افزود: طبق قانون هوای پاک, وزارت نفت مکلف به رعایت استانداردهای بنزین داخلی و وارداتی است و باید استاندارد ملی یورو ۵ را با کمک سازمان ملی استاندارد تدوین کند که البته تدوین و برای اجرا ابلاغ شده است.

به گفته اسلام پناه، شورای عالی استاندارد مرکب از ۳۶ عضو و متشکل از ۳ قوه و نمایندگان بخش خصوصی است. مصوبات این سازمان برای همه لازم الاجرا است.

رئیس سازمان ملی استاندارد با تاکید بر اینکه طبق هوای پاک وزارت نفت مکلف به رعایت استانداردهای اجباری است، افزود: اخیراً محموله‌های بنزین وارداتی را به طور کامل کنترل کردیم و در مواردی که ایرادات محرز شد، اجازه ورود ندادیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha