۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۱
تاثیر منفی ناآرامی داخلی در رشد سرمایه گذاری خارجی| به فضاهای ترانزیتی گذشته برگشته ایم
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفتگو با بازار:

تاثیر منفی ناآرامی داخلی در رشد سرمایه گذاری خارجی| به فضاهای ترانزیتی گذشته برگشته ایم

عنابستانی نماینده مردم سبزوار در مجلس گفت: به فضاهای ترانزیتی خوبی که قبلا از آنها بهره مند می شدیم و به طور کل آنها را از دست داده بودیم، برگشته ایم.

علی اصغز عنابستانی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی بازار، در ارزیابی خود از سرمایه گذاری خارجی در کشور بیان کرد: مراودات اقتصادی در قالب سرمایه گذاری خارجی شرایط بهتری را پیدا کرده است.

وی افزود: به عنوان مثال به فضاهای ترانزیتی خوبی که قبلا از انها بهره مند می شدیم و به طور کل آنها را از دست داده بودیم، برگشته ایم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه ما در حال رفتن به سمت سرمایه گذاری خارجی هستیم بیان کرد: همچنین ما به بازارهای کشورهای اطرافمان – کشورهای همسایه و هم سو - که به نوعی آنها را از دست داده بودیم برگشته ایم و آثار آن را در ساختارهای اقتصادی مشاهده می کنیم.

این نماینده مجلس ضمن تاکید بر این نکته که در زمینه رشد سرمایه گذاری خارجی نیاز به آرامش در کشور داریم تصریح کرد: آرامش در کشور، امری ضروری و مهم در سرمایه گذاری خارجی است.

وی ادامه داد: حتما اتفاقات اخیری که در کشور رخ داد، به شرایط روبه بهبود اقتصادی کشور لطمه خواهد زد. حتما این شرایط به امنیت اقتصادی و حضور سرمایه گذار خارجی در کشور لطمه وارد می کند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه فضای عمومی برای سرمایه گذاری خارجی مناسب است، بیان کرد: در یکسری از شاخص ها، کاملا شرایط رو به بهبود ما مشخص است بنابراین حتما دشمن زمانی که می بیند شرایط برای این موضوعات اقتصادی فراهم است شروع به فضاسازی علیه ایران می کند و ما باید به این نکته دقت کنیم.

وی بابیان اینکه باید ارتباطات ما با کشورهای همسایه و هم سو بیش از پیش تقویت شود، بیان کرد: ما دنیا را نباید صرفا در غرب تعریف کنیم ضمن اینکه نباید از غرب هم فرار کنیم.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما تمام تلاش خود را به کار می گیریم که با کشورهای غربی ارتباط بگیریم اما اینکه تمام تخم مرغ های ساختاردیپلماسی اقتصادی را در سبد غرب بگذاریم و مابقی دنیا را فراموش کنیم اشتباه بزرگی مرتکب شده ایم.

نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: ما باید دیپلماسی اقتصادیمان را در تمام پیمان های دنیا و به ویژه کشورهای دنیا گسترش دهیم تا بتوانیم تحریم ها را کم اثر کنیم.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۹
      0 0
      سلام.لطفا نیم نگاهی به گزارش هایی که در همین رسانه و در مصاحبه با روسای اتاق های بازرگانی انجام و منتشر شده است بیندازید آنوقت نمایان می شود که اگر چه راه برای صادرات باز شده است اما به دلیل افزایش هزینه تولید دیگر کالایی برای رقابت و صادرات در کشور نمانده است! افغانستان به عنوان اصلی ترین بازار در حال واگذاری به ترکیه است و هیچ ربطی به ناآرامی داخلی ندارد بلکه متوجه سیاست گذاری های غلط در عرصه صنعت است