۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵
شناسایی ۷۹۹ حلقه چاه برقی و ۶۷۱ حلقه چاه دیزلی در بخش کشاورزی همدان
فرماندار همدان اعلام کرد:

شناسایی ۷۹۹ حلقه چاه برقی و ۶۷۱ حلقه چاه دیزلی در بخش کشاورزی همدان

همدان - فرماندار همدان با اشاره به وجود ۷۹۹ حلقه چاه برقی و ۶۷۱ حلقه چاه دیزلی در بخش کشاورزی همدان گفت: باید نسبت به نصب کنتورهای هوشمند برای تمام چاه‌های کشاورزی اقدام شود.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی فرمانداری همدان، محمدعلی محمدی در شورای حفاظت از منابع آب همدان اظهار کرد: باید برای هدایت آب‌های سطحی به سمت سد اکباتان از مناطق بالادستی مجاور برنامه جدی داشته باشیم تا با شروع بارش‌ها و عدم نیاز باغداران و کشاورزان تا حد امکان سد آبگیری شود.

وی افزود: در آینده نیز بر اثر خشکسالی یا به هر دلیلی امکان دارد انتقال آب با مشکل مواجه شود و ما نباید وابسته به خط انتقال آب از داشته‌های خود غافل باشیم.

فرماندار همدان با اشاره به ضرورت توجه به امور فنی مورد نیاز و به‌روز نگه داشتن شبکه ذخیره و توزیع آب تاکید کرد: لایروبی سد، احداث کانال‌های انتقال آب، تجهیز و آماده‌سازی چاه‌ها، اصلاح شبکه‌های فرسوده و موارد فنی از جمله مواردی است که در حوزه مسئولیتی اداره منابع آب و شرکت آبفا باید در این مقطع به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد تا با بهره‌گیری از کمک‌های وزارت نیرو رفع شود.

وی با بیان اینکه نقص پیش آمده در بخشی از لوله‌گذاری سال‌های گذشته کار انتقال آب را با وقفه مواجه کرد، افزود: مسئولان مستقیم باید اطلاع‌رسانی مستمر به مردم داشته باشند و وعده و وعید و زمانبندی غیر واقعی به مردم اعلام نکنند.

وی اضافه کرد: تاکنون ۴۵ حلقه چاه به شبکه تامین منابع آب همدان متصل شده و ۲۲ حلقه چاه دیگر نیز شناسایی و تفاهمنامه انجام شده است، امور آب و آبفا نیز هر کدام تامین، تجهیز و اتصال ۱۵ حلقه چاه را عهده‌دار شدند که بخشی از آن به انجام رسیده است.

فرماندار شهرستان همدان با اشاره به وجود ۷۹۹ حلقه چاه برقی و ۶۷۱ حلقه چاه دیزلی در بخش کشاورزی شهرستان همدان اظهار کرد: ضمن تشکیل کمیته ویژه‌ای با همکاری جهاد کشاورزی، امور آب، شرکت توزیع برق و تشکیلات قضایی با برنامه و زمانبندی مشخص باید نسبت به نصب کنتورهای هوشمند در همه چاه‌های کشاورزی اقدام شود.

وی افزود: کشت دوم در استان همدان به خاطر تنش آبی ممنوع است و ‌جهاد کشاورزی باید در این راستا با جدیت نظارت، جلوگیری و با متخلفان برخورد کند.

معاون دادستان همدان نیز گفت: امور آب برای انسداد و ضبط تجهیزات چاه‌های غیر مجاز اختیار کامل دارد همچنین نسبت به اجرایی کردن احکام صادر شده برای پر کردن چاه‌های غیر مجاز نیز باید سریعتر اقدام کند.

سیدهادی مصطفوی در خصوص جلوگیری از کشت دوم محصولات نیز تاکید کرد: با توجه به عدم کشت ومتضرر نشدن کشاورزان، فصل پاییز بهترین زمان برای اجرای حکم در زمان تعیین شده است.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha