۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
نرخ تضمینی برنج طبق سود عادلانه کشاورز تعیین شود
دبیر انجمن برنج در گفتگو با بازار:

نرخ تضمینی برنج طبق سود عادلانه کشاورز تعیین شود

ساری- علیزاده شایق، دبیر انجمن برنج ایران گفت: قیمت تضمینی برنج باید براساس قیمت تمام شده هزینه های تولید و سود عادلانه کشاورز تعیین شود.

جمیل علیزاده شایق در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که سیاستگذاری در حوزه کشاورزی در کشور قائم به شخص است، افزود: این گونه برنامه ریزی هیچ گانه موفق نیست و جواب نمی دهد و باید برنامه مدون داشته باشیم.

وی با اشاره به اجرای طرح تسطیح اراضی در شمال گفت: وقتی در سیستم، افراد جابجا می شوند شاهد نوسان در اجرای آن هستیم.

دبیر انجمن برنج با عنوان این که وقتی تصمیم گیری می شود کشت برنج در فلان منطقه ممنوعه است اما باز شاهد کشت در آن استان هستیم،افزود: به عنوان نمونه کشت برنج در خوزستان ممنوع شد ولی در همان استان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی و استاندار با فروش آب و حق آبه اجازه کشت برنج در ۲۰۰ هزار هکتار داده شد که این مسئله لطمه ای به اراضی شالیزاری خوزستان وارد کرد.

علیزاده شایق عدم هماهنگی سیستم با ستاد مرکزی را از جمله مشکلات محصولات کشاورزی دانست و گفت: همه استان ها باید خود را با ستاد مرکزی هماهنگ کنند.

دبیر انجمن برنج با اظهار تاسف از دپوی برنج در شالیکوبی ها و خودداری کشاورزان از فروش آن گفت: دپو و نگه داشتن برنج به دلال اجازه می دهد که بر قیمت برنج بیفزاید و این مسئله سبب فشار بر مصرف کننده می شود.

وی خواستار فعال شدن تعاون روستایی برای خرید برنج شد و گفت: دولت نیز قیمت تضمینی را مشخص کند به شرط این که در تعیین نرخ قیمت تمام شده و سود عادلانه کشاورز را مدنظر قرار دهند.

کد خبر: ۱۸۰٬۰۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha