۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۶
تولید خودرو با کیفیت در گرو آزمون قطعات و تصادف
رئیس انجمن صنایع همگن قطعه سازان عنوان کرد

تولید خودرو با کیفیت در گرو آزمون قطعات و تصادف

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه گفت: هیچ قطعه و خودرویی بدون آزمون نباید وارد بازار شود و یکی از شروط افزایش تولید خودرو، باید افزایش کیفیت باشد.

به گزارش بازار، محمدرضا نجفی منش، راه اندازی مرکز آزمون جاده‌ای را در گرو رفع مشکلات و همکاری سازمان‌های مربوطه دانست و گفت: چندین سال است که صحبت از راه اندازی این مرکز شده، اما اقدامات لازم صورت نگرفته است؛ در زمان راه اندازی، خودروسازان ۵۶ درصد، تایرسازان ۲۰ درصد، گروه بهمن ۲۰ درصد و مقداری هم سازمان بازرسی کیفیت و خدمات استاندارد در این مرکز سهم داشتند، اما به دلیل اینکه از راه اندازی آن زمان زیادی گذشت، زمین اختصاص داده شده به آن پس گرفته شد.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه افزود: در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی قرار بر این شد که این زمین‌ها بازگردانده شود، اما مطلب حائز اهمیت در این امر بخش سهام داری آن است؛ خودروسازان در ابتدا تمایل به راه اندازی آن نداشتند، اما اکنون ایران خودرو اظهار تمایل کرده که نه تنها سهم خود را بپردازد، بلکه سهم شرکت سایپا را هم بپردازد اگر ایران خودرو سهام سایپا را بگیرد و هزینه‌های این آزمون جاده‌ای را متقبل شود، این مرکز راه خواهد افتاد.

نجفی منش بر لزوم راه اندازی این مرکز تاکید و اظهار داشت: اکنون خودروسازان برای آزمون، از مکان‌های متفرفه استفاده می‌کنند که استاندارد نیستند؛ موسسه استاندارد لازم است که این مرکز را داشته باشد و باید پیگیر راه اندازی آن باشد.

وی معاونت حمل و نقل وزارت صمت و مدیر کل صنعت خودرو را مسئول پیگیری این موضوع دانست و گفت: اکنون از طرف اتاق بازرگانی نیز این موضوع در حال پیگیری است.

رئیس انجمن تخصصی صنایع همگن نیرو محرکه با بیان اینکه در کشور نه تنها مرکز آزمون جاده‌ای بلکه مرکز آزمون تصادف هم نداریم، افزود: شرکت بازرسی کیفیت و خدمات با دو شرکت خصوصی در اردیبهشت مرکزی برای تست تصادف راه اندازی کردند اکنون ما به دلیل مسائل تحریم نمی‌توانیم خودروهایمان را برای تست تصادف به کشورهای دارای این مرکز بفرستیم، زیرا با ما معامله نمی‌کنند، بنابراین ما مجبور هستیم از یک کشور واسطه برای انجام آزمون تصادف استفاده کنیم.

نجفی منش تشریح کرد: اکنون این آزمون‌ها در کشورهای دیگر با هزینه‌های بالا انجام می‌شود؛ درست این است ما که میخواهیم بیش از یک میلیون خودرو تولید کنیم، حتما هم آزمون جاده‌ای و هم مرکز آزمون تصادف داشته باشیم.

وی در پایان گفت: شرکتی خصوصی اکنون برنامه ریزی هزار میلیاردی کرده که بتواند این آزمون‌ها را انجام دهد، باید این همت باشد تا هیچ خودرو و قطعه‌ای بدون استاندارد و انجام آزمون روی آن‌ها تولید نشود و باید مجهز به وسایل آزمون باشیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha