۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری هندی ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایالت کارناتاکا
دولت هند خبر داد؛

سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری هندی ها برای توسعه اقتصاد دیجیتال ایالت کارناتاکا

دولت فدرال هند از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری خود در ایالت کارناتاکا در راستای توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال این کشور خبر داد.

به گزارش بازار، دولت فدرال هند از سرمایه گذاری ۳۰۰ میلیون دلاری خود در ایالت کارناتاکا در راستای توسعه زیرساخت های اقتصاد دیجیتال این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، قرار است در قالب این سرمایه گذاری، بیش از ۳۰۰ میلیون دلار برای توسعه زیرساخت های فنی و سخت افزاری، تاسیس و حمایت از استارت آپ های دانش بنیان در زمینه فناوری اطلاعات و همچنین ساخت و تاسیس واحدهای فعال در زمینه تولید نرم افزارهای لازم بر بستر اقتصاد دیجیتال ایالت کارناتاکا تا سال ۲۰۲۶ هزینه شود.

لازم به ذکر است، ایالت کارناتاکا از جمله ایالت های کلیدی هند در زمینه تولید و صنعت به حساب آمده که سالانه بیش از ۱۱۰ میلیون دلار به اقتصاد هند کمک می کند.

از جمله موارد عنوان شده توسط دولت محلی کارناتاکا برای توسعه زیرساخت های مورد نیاز در زمینه اقتصاد دیجیتال، می توان به طرح های ویژه برای جذب سرمایه گذاران داخلی و خارجی جهت سرمایه گذاری در این طرح اشاره کرد.

همچنین قرار است دیتا سنترهای بزرگ کارناتاکا در شهر بنگلور تاسیس و توسعه یافته تا از این طریق، تمامی شبکه اینترنت تجاری ایالت به این مراکز متصل شوند.

دولت فدرال کارناتاکا اعلام کرده که تاکنون، ۲۴ شرکت داخلی و خارجی بزرگ برای سرمایه گذاری در این زمینه اعلام آمادگی کرده که پیش بینی می شود این تعداد طی ماه های آتی افزایش یابد.

لازم به ذکر است کشور هندوستان، بزرگترین هاب تجاری جنوب آسیا محسوب شده و بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی به همین دلیل، علاقمند به سرمایه گذاری در بخش اقتصاد دیجیتال این کشور هستند.

هند همچنین پس از چین، دومین هاب بار و تولید کننده آسیا به حساب آمده که همین امر، سرمایه گذاری بر روی زیرساخت های اقتصادی این کشور را تا حد زیادی جذاب نموده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha