۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۲۹
مناقصه حمل محصولات کشاورزی بر اساس استانداردهای لازم انجام شود
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

مناقصه حمل محصولات کشاورزی بر اساس استانداردهای لازم انجام شود

عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: مناقصه حمل محصولات به ویژه کالاهای اساسی بر اساس استانداردهای لازم و با مدیریت یک مرجع قانونی انجام بشود.

به گزارش بازار، محمدجواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع‌طبیعی و محیط‌زیست مجلس شورای اسلامی در دیدار با نمایندگان شرکت‌های حمل و نقل پس از شنیدن نقدها و نظرات مرتبط با بهبود و ساماندهی فعالیت‌های این بخش با تاکید بر ضرورت حمایت از این صنف، مطرح کرد: مجلس در رابطه با مدیریت نظام حمل و نقل کشور آمادگی تصویب و یا اصلاح موادی از قانون را دارد تا بتواند با مشخص کردن چارچوب‌های قانونی نسبت به اعمال نظرهای سلیقه‌ای پیشگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه بایستی نقش دلالان در حمل و نقل جاده‌ای کمرنگ شود، گفت: بر اساس گزارش‌های دریافت شده، برخی از مناقصه‌ها و مزایده‌ها به صورت غیرمنطقی در بین شرکت‌های حمل و نقل برگزار می‌شود که باید در این فرآیند بر اساس واقعیت‌ها و بر مبنای شفافیت نسبت به مسئله مورد نظر مدیریت کرد.

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس اضافه کرد: باید دست واسطه‌ها قطع شود و در این زمینه دولت مکلف به تدوین آیین‌نامه اجرایی کارآمد و بروز متناسب با ظرفیت‌ها است تا بتوانیم با فساد احتمالی مقابله کنیم.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نسبت به نحوه برگزاری مناقصات ایراد وارد است، افزود: مناقصه حمل محصولات به ویژه کالاهای اساسی بر اساس استانداردهای لازم و با مدیریت یک مرجع قانونی انجام بشود.

عسکری در رابطه با اهمیت بکارگیری تدابیر لازم در مدیریت این مسئله اشاره داشت و خاطرنشان کرد: حمل و نقل کالاها به مؤلفه‌های متعددی مرتبط است که اگر در این زمینه بی‌تدبیری یا سهل‌انگاری بشود قطعا مشاغل این حوزه با چالش مواجه خواهد شد و امکان بیکاری افراد فعال بخش حمل و نقل کالاها وجود دارد.

وی در پایان گفت: مجلس در تدوین یا اصلاح قانون آمادگی دارد و از جایگاه نظارتی بر اجرای دقیق قانون موجود تاکید جدی دارد.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha