۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۹
برنج پرمحصول روی دست شالیکاران مانده است
در گفتگو با بازار؛

برنج پرمحصول روی دست شالیکاران مانده است

ساری- محمدی، یک شالیکار مازندرانی که اقدام به کشت برنج پرمحصول کرده است، گفت: برنج روی دست کشاورزان مانده است.

محمد محمدی در گفتگو با خبرنگار بازار با اظهار این که دولت امسال کشاورزان را تشویق به کشت برنج ارقام پرمحصول کرده است، افزود: قیمت این نوع برنج به نسبت دیگر ارقام پایین است و با این حال خریداری ندارد.

وی با بیان این که از بهمن ماه سال گذشته که وارد مزارع شالیزاری شدیم تا امروز نتوانستیم ریالی بابت شالیکاری و فروش برنج کسب کنیم، افزود: با تشویق دولت اقدام به کشت ارقام ندا و فجر کردیم که روی دست ما مانده است.

وی نرخ برنج ارقام محلی پرمحصول را بین ۳۵ تا ۵۵ هزار تومان ذکر کرد و افزود: به رغم آن که شالی را تبدیل به برنج کردیم هنوز مشتری برای خرید برنج مراجعه نکرده و محصول در کارخانه شالیکوبی مانده است.

این کشاورز با بیان این که برنج با رنج وسختی همراه است، گفت: کشاورز از اوایل بهار وارد زمین می شود و اکنون که سررسید پرداخت بدهی ها رسیده، محصول روی دستش مانده و مجبور است به هر قیمتی که شده برنج را بفروشد.

محمدی خواستار خرید تضمینی برنج از سوی دولت شد و گفت: تاجران نیز منتظر فرصت هستند تا محصول کشاورز را با قیمت بسیار ناچیزی برسد.

وی با بیان این که قیمت برنج محلی طارم اکنون در کارخانه ها حدود ۸۵ هزار تومان است، گفت: سال قبلی تفاوت برنج پرمحصول با طارم حدود پنج هزار تومان بود و اکنون تفاوت فاحشی دارد.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha