۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۵
۲ وزارتخانه به ۹۹ درصد درخواست‌ مجوز پاسخی نداده اند

۲ وزارتخانه به ۹۹ درصد درخواست‌ مجوز پاسخی نداده اند

رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد می‌گوید: دو وزارتخانه بهداشت درمان و آموزش پزشکی و فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکنون به ۹۹ درصد از درخواست‌های مجوز کسب و کار پاسخ نداده اند.

به گزارش بازار، دبیرخانه هیات مقررات زدایی کسب و کار آماری از عملکرد دستگاه‌ها در صدور مجوزهای کسب و کار منتشر کرد که وزارتخانه‌های بهداشت و ارشاد کمترین همکاری را در اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار داشته اند.

بر این اساس وزارت کشور، وزارت دفاع، وزارت اطلاعات، کانون کارشناسان رسمی، سازمان نظام روان شناسی، سازمان نظام پزشکی و کانون وکلا هم از جمله دستگاه‌هایی هستند که هنوز به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار متصل نشده اند.

امیر سیاح رئیس مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد می‌گوید: ۱۴۸ هزار درخواست هم اکنون در نوبت دستگاه‌های مختلف است که معطل هستند. برخی دستگاه‌ها نیز فراخوان حضوری دارند که بیشترین آمار را وزارت بهداشت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسامی دارد که خودشان نیز اذعان دارند که درگاهشان باز است و خارج از قانون عمل می‌کنند.

عبدالله صفایی نسب مشاور رئیس کل دیوان محاسبات نیز به الزام قانونی دستگاه‌ها در تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار اشاره می‌کند و می‌گوید: صادر کننده مجوز کسب و کار حق ندارد حتی با توافق متقاضی اخذ مجوز، هیچ شرط، مدرک یا هزینه‌ای بیش از آنچه در درگاه ملی مجوزهای کسب و کار آمده است، دریافت کنند.

احسان خاندوزی وزیر اقتصاد هم می‌گوید: دستگاه‌های مختلف ۲۴ مجوز را هنوز به درگاه ملی مجوزهای کسب و کار اعلام نکرده اند.

برخورد با دستگاه‌های متخلف راهکاری است که دولت برای اجرای قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار پیش گرفته است.

سید محمدهادی سبحانیان معاون اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارایی می‌گوید: مسئول دستگاه‌ها مورد خطاب قرار می‌گیرند واز آن‌ها تعهد گرفته می‌شود که اگر رویه‌های خود را اصلاح نکنند بر اساس آن جرم انگاری می‌شود و مورد بازخواست قرار می‌گیرند.

بر اساس قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار سامانه mojavez.ir نه به عنوان واسط بلکه نقش صادرکننده مجوز را باید داشته باشد که البته این سامانه هنوز صادکننده مجوز نیست.

مهدی فلاحدوست معاون مرکز ملی بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد در این باره می‌گوید: در فرصت زمانی حداقل شش ماه شاید بتوانیم تمامی مجوزها را از سامانه ملی mojavez.ir صادر کنیم تا حکم قانونی نیز اجرا شود.
طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار از این پس مجوزهایی که تعیین تکلیف نشده اند باید به صورت ثبت محور و سه روزه صادر شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha