۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۵
رشد عملکرد تخلیه و بارگیری مواد صنعتی و معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

رشد عملکرد تخلیه و بارگیری مواد صنعتی و معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس، از افزایش ۱۴۳ هزار تنی عملکرد تخلیه و بارگیری مواد صنعتی و معدنی در شش‌ماهه‌ی نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته خبر داد.

به گزارش بازار، حسن خلج طهرانی، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس با بیان این که هم اکنون ۱۹ شرکت با سرمایه‌گذاری بیش از ۴.۵ میلیارد دلار در منطقه فعالیت ویژه اقتصادی خلیج فارس در حال فعالیت هستند، گفت: این شرکت‌ها نقش بسزایی در ایجاد ارزش‌افزوده، جلوگیری از خام فروشی، تأمین بازار داخلی و ایجاد رونق در صادرات بر عهده دارند.

خلج طهرانی در ادامه به ارتقا سطح تعاملات این منطقه عظیم اقتصادی با راه‌آهن هرمزگان و بهبود شرایط حمل‌ونقلی در این منطقه عظیم اقتصادی اشاره کرد و افزود: این اقدامات سبب بهبود عملکرد و افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری ریلی در منطقه شد.

وی به تشریح این موضوع پرداخت و تصریح کرد: در شش‌ماهه‌ی نخست امسال ۶ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۲۲ تن، مجموع عملکرد تخلیه و بارگیری ما بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۴۳ هزار تن افزایش را نشان می‌دهد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در پایان توسعه‌ی زیرساخت‌ها و جذب سرمایه‌گذاران در حوزه‌های مختلف را یکی از برنامه‌های اساسی در سال ۱۴۰۱ عنوان کرد و اظهار داشت: در شرایط فعلی ۴۵ شرکت معتبر در حال ساخت و نصب تجهیزات با هدف بهره‌برداری از پروژه‌های مختلف هستند و این روند توسعه ما را به آینده بسیار امیدوار می‌کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha