۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۳
روند کاهشی صید و صیادی در مازندران
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

روند کاهشی صید و صیادی در مازندران

ساری- نوایی، مدیرعامل تعاونی پره صیادی مازندران گفت: فرایند صید انواع ماهیان طی دهه‌های اخیر در استان روند کاهشی داشته است.

خشایار نوایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به روند کاهشی صید اظهار داشت: در دهه اخیر صید در استان روند کاهش داشت و میزان آن از شش هزار و ۸۰۰ تن به دو هزار و۸۰۰ تا هزار و ۸۰۰ تن رسیده است.

وی آلودگی رودخانه ها، صید غیرمجاز و قاچاق را در کاهش روند صید موثر دانست و گفت: این درحالی است که شیلات و تعاونی های صیادی استان در سال های اخیر اقدام به رهاسازی بچه ماهی ها کرده است و امیدواریم امسال فصل صید خوبی داشته باشیم.

مدیرعامل تعاونی پره صیادی مازندران شمار شرکت های تعاونی صید وصیادی را ۵۴ شرکت ذکر کرد و گفت: از این تعداد ۱۳ شرکت تعاونی ددر منطقه میانکاله فعالیت می کنند و کار صید را از امروز شروع کردند.

نوایی با بیان این که صید رسمی پره از ۲۲ مهرماه شروع می شود، شرایط جوی را در امر صید مهم برشمرد و گفت: طی چندسال اخیر به دلیل تغییرات اقلیمی و جوی، زمان صید دچار تغییر شده است.

وی با اظهار این که زمان صید از صبح شروع می شود اما به دلیل تغییرات جوی ماهی ها بیشتر شب به سمت ساحل کوچ می کنند، گفت: این درحالی است که مجوز شبانه صید را نداریم.

مدیرعامل تعاونی پره صیادی مازندران با اشاره به اجرای طرح تکثیر طبیعی ماهیان با کمک صیادان و شیلات گفت: ۲۵ میلیون قطعه بچه ماهی به صورت طبیعی توسط شرکت های تعاونی صیادی در حوضچه ها تولید و تکثیر شده است.

نوایی یادآور شد: بچه ماهی‌ها در۳۰ رودخانه شیلاتی استان رهاسازی می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha