۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۰
سازمان برنامه و بودجه بیش از هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌ زده اختصاص داده است
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی تهران:

سازمان برنامه و بودجه بیش از هزار میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل‌ زده اختصاص داده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران گفت: منابع مالی بازسازی مناطق سیل زده تامین شده است؛ ولی شروع بازسازی نیاز به یک چارچوب مشخص دارد که وزارت کشور باید آن را ابلاغ کند.

به گزارش بازار، علاءالدین ازوجی رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران با درخصوص بازسازی مناطق سیل زده استان تهران گفت: عمده خسارت‌های ناشی از وقوع سیل در استان تهران، مربوط به شهرستان های فیروزکوه، دماوند و امامزاده داود است.

وی افزود: سازمان برنامه و بودجه کشور بیش از هزار میلیارد تومان منابع مالی برای بازسازی مناطق سیل‌ زده استان‌های مختلف اختصاص داده است. این هزار میلیارد تومان بین استانهای سیل زده تقسیم شد که تقریبا ۹۰۰ میلیارد ریال آن به بازسازی مناطق سیل زده استان تهران اختصاص پیدا کرده است.

ازوجی افزود: سازمان برنامه و بودجه منابع مالی را به صورت مستقیم به سازمان مدیریت بحران کشور که وابسته به وزارت کشور است واگذار کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اظهار داشت: هفته گذشته سازمان مدیریت بحران کشور از هزار میلیارد تومان اختصاص داده شده فعلا مبلغ ۴۹ میلیارد تومان برای بازسازی مناطق سیل زده اختصاص داده است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا بازسازی مناطق سیل زده تا پایان سال آغاز می‌شود؟ اظهار داشت: جلسه ای هفته گذشته برگزار شد و منابع مالی در اختیار استانها قرار گرفته است. بازسازی مناطق سیل زده نیاز به یک چارچوب مشخص دارد که باید از سوی وزارت کشور به استان ابلاغ شود تا منابع هزینه‌ای و عمرانی بین شهرستان‌ها توزیع شود.

ازوجی وی در پاسخ به این پرسش که آیا آماری در خصوص خسارت‌های ناشی از تخریب اموال عمومی که در اغتشاش‌های اخیر رخ داده است در اختیار دارید یا خیر؟ چه کسی باید خسارت‌ تخریب اموال عمومی را پرداخت کند؟ برآورد این خسارت‌ها در حیطه اختیارات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیست بلکه مربوط به وزارت کشور است.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha