۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۲
 دولت بر روی کاهش هزینه ها متمرکز شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

دولت بر روی کاهش هزینه ها متمرکز شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس گفت: کاهش هزینه ها را نه از پائین تر قشر جامعه یعنی کارمند و کارگر بلکه باید از خود دولت و دستگاه های دولتی آغاز کرد.

به گزارش بازار، «احسان ارکانی» افزود: سال گذشته دولت در زمان تصویب بودجه سال ۱۴۰۱ اصرار داشت افزایش حقوق کارکنان دولت را برای سال جاری فقط ۱۰ درصد افزایش دهد که به واقع این تصمیم غیر قابل قبول بود.

وی اظهارداشت: استدلال دولتمردان این بود که نمی خواهند با افزایش حقوق کارمندان باعث افزایش تورم در اقتصاد کشور شوند که این استدلال بسیار غلطی است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی گفت: سال گذشته در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خدمت «سید مسعود میرکاظمی» رئیس سازمان برنامه و بودجه عرض شد که اگر جنابعالی بتوانید تضمین کتبی دهید که در سال ۱۴۰۱ مانع افزایش تورم در کشور خواهید شد من به عنوان نماینده تام الاختیار تمامی کارمندان دولت به شما خواهم گفت که کارمندان هیچ افزایش حقوقی از دولت طلب نخواهند کرد.

وی در ادامه افزود: نمی شود که هزینه گران مدیریت کردن کشور، سوء مدیریت ها و عدم توانایی برای کنترل تورم را از جیب قشر کارگر و کارمند برداشت.

ارکانی اظهارداشت: هزینه های متفرقه زیادی در دولت انجام می شود وقتی به حقوق کارمندان که می رسند بگویند فقط می خواهند همین جا را کنترل کنند.

وی ادامه داد: سرفصل بودجه های فرهنگی کشور در سال جاری (۶,۵ همت) یعنی شش هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه، زبرخان و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات در مجلس شورای اسلامی یادآورشد: بارها سئوال شده این بودجه فرهنگی چگونه در سطح کشور هزینه می شود که کارایی چندانی ندارد.

کد خبر: ۱۷۹٬۷۱۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha