۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۶
طرح سامانه انتقال آب سدآزاد به سنندج ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
در گفتگو با بازار عنوان شد؛

طرح سامانه انتقال آب سدآزاد به سنندج ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سنندج – علی اصغری، مجری طرح آبرسانی به شهر سنندج از پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی اجرایی کردن این طرح خبر داد و گفت: در آینده ای نزدیک این طرح بزرگ به بهره برداری می رسد.

حبیب‌الله علی‌اصغری به خبرنگار بازار گفت: اجرای طرح آبرسانی به شهر سنندج به عنوان یکی از طرح های اولویت دار وزارت نیرو در دستور کار قرار گرفته و اعتبار مور نیاز برای تکمیل و بهره برداری از این طرح تامین شده است.

وی ضمن اشاره به آخرین وضعیت اجرایی کردن این طرح، بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته برای تحقق پروژه‌های حوضه آب استان کردستان، تأمین آب شرب سنندج با هدف پایان دادن به دغدغه کیفی و کمی آب شرب این شهر، به عنوان یکی از پروژه‌های ویژه در نظر گرفته شد.

مجری طرح آبرسانی به شهر سنندج افزود: علیرغم محدودیت‌های منابع مالی کشور تلاش‌ برای ایجاد زیرساخت در توسعه پایدار استان کردستان با جدیت پیگیری شد و در این راستا بحث تامین هر چه سریعتر آب شرب سنندج از اولویت‌دارترین پروژه‌های کشور در وزارت نیرو قرار گرفت.

وی با اشاره به ابعاد و مشخصات این طرح افزود: طول کلی مسیر پروژه آبرسانی از سد آزاد به شهر سنندج حدود ۶۰ کیلومتر و ارتفاع پمپاژ اولیه ۴۸۰ متر است که در این میان ۲۷ کیلومتر از این مسیر با لوله‌های فولادی به قطرهای ۱۴۰۰ و ۱۲۰۰ میلی‌متر منشعب شده است.

علی اصغری عنوان کرد: با بهره برداری از طرح بزرگ آبرسانی به شهر سنندج، سالانه امکان انتقال ۵۷ میلیون مترمکعب آب به تصفیه‌خانه آب شهر سنندج ایجاد شده است تا مردم از آب شرب با کیفیت و پایدار بهره‌مند شوند.

وی ادامه داد: عبور خط انتقال از مناطق سخت‌گذر و در مسیرهای با توپوگرافی سخت و ترانشه‌هایی به ارتفاع ۲۰ متر موجب تعریض جاده‌های روستایی و بهره‌مندی این روستاها از خدمات زیربنایی نیز شده است.

در این طرح از سیستم کنترل یکپارچه سامانه انتقال آب و همچنین ایستگاه کاهش فشار از ۲۷ به ۲ بار برای اولین بار در دیسپاچینگ انتقال آب کشور طراحی و راه اندازی شده است که در نوع خود کم نظیر است و طراحی، ساخت، نصب، راه‌اندازی آن به طور کامل توسط متخصصان، کارشناسان ایرانی و تولیدکنندگان داخلی انجام شده است.

اجرای طرح آبرسانی به شهر سنندج در دولت روحانی آغاز شد و در حالی که مقرر شده بود این طرح در سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسد ولی زمان بهره برداری از آن به طول انجامید و حال وعده بهره برداری از آن در آینده ای نزدیک داده می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۹۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha