۱۷ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۴
ضرورت ارتقای جایگاه سازمان بنادر و بخش دریایی کشور در برنامه‌ریزی کلان اقتصادی
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح کرد

ضرورت ارتقای جایگاه سازمان بنادر و بخش دریایی کشور در برنامه‌ریزی کلان اقتصادی

صفایی، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی تصریح کرد: با اقتضائات به وجود آمده و ضرورت توسعه دریامحور، ارتقای جایگاه سازمان بنادر و بخش دریایی کشور در برنامه‌ریزی اقتصادی کلان ضرورت دارد.

به گزارش بازار، علی‌اکبر صفایی معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در نشست مدیران معاونت برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع این سازمان با بیان اینکه سازمان بنادر بنادر برای پروژه‌های ملی، منطقه‌ای و مردمی برنامه دارد، گفت: تمهیدات لازم برای توسعه عمرانی و تجهیزاتی سواحل، بنادر و پسکرانه‌های بندری و دریایی کشور اندیشیده شده است و این سازمان برای پروژه‌های مردمی و رونق اشتغال مردم ساحل نشین برنامه ویژه دارد.

وی جذب نیروی انسانی متخصص دریایی مورد نیاز ارگان‌های دریایی را یکی از مهمترین برنامه‌های توسعه‌ای کشور در حوز دریایی برشمرد و افزود: تلاش شده تا با فراهم آوردن ساز و کار لازم، زمینه جذب و تامین نیروهای مورد نیاز بخش‌های مختلف بندری و دریایی از میان دانشگاهای دریایی و دریانوردی کشور میسر شود.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی توسعه ناوگان و ارتقای ظرفیت تجاری در بنادر شمال و جنوب کشور را یکی دیگر از برنامه‌های توسعه‌ای این سازمان در دولت سیزدهم عنوان کرد و گفت: بر اساس سیاستهای راهبردی کشور، توسعه ناوگان دریایی در شمال و جنوب ایران با جدییت در دست پیگیری و اجراست. به ویژه برای تسهیل ترانزیت و تجارت دریایی در دریای خزر و با توجه به شرایط منطقه، درصد هستیم تا ضمن جبران کمبود شناور تجاری در خزر، کشتیرانی رو رو را در این دریا فعال کنیم.

صفایی ساخت و ایجاد بنادر کوچک موثر بر اقتصاد و معیشت مردم محلی را یکی دیگر از اولویت‌های دولت مردمی در جنوب ایران برشمرد و افزود: بر اساس برنامهریزی صورت گرفته، موضوع بنادر کوچک موثر بر شهر و استان همجوار، در دست جانمایی، انجام مطالعات و ساخت است.

معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر انضباط مالی و دقت مدیران و روسای ادارات برنامه ریزی و توسعه منابع بر انجام درست فرایندهای کاری و سلامت ادرای، یادآور شد: حسابرسی داخلی باید به سرعت و پیش از حسابرسی بیرونی فعال باشد تا بتوانیم خود را پیش از دیگران حسابرسی کنیم.

صفایی همچنین از در دست بهرهبرداری بودن نرمافزار جامع صدور حساب در بنادر خبر داد و تاکید کرد: با بهرهگیری از نرم افزار صدور حساب، فرایند وصول مطالبات با دقت بیشتری پیگیری می‌شود و از متورم شدن مطالبات سازمان جلوگیری خواهد کرد.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع بنادر باید مجهز به تحلیل درآمد – هزینه باشد، گفت: معاون برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع باید در اسرع وقت و بر اساس آیندهنگری، طرحی را برای توسعه معیشتی و ماندگاری کارکنان در بنادر جنوبی ارائه کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۶۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha