۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۷:۱۵
شیوه نامه ارزیابی کیفی در واگذاری اراضی شهرک‌ها به روزرسانی می‌شود
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت:

شیوه نامه ارزیابی کیفی در واگذاری اراضی شهرک‌ها به روزرسانی می‌شود

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شیوه نامه مرتبط با ارزیابی کیفی در واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی با جمع بندی همه پیشنهادات و اعمال نظرات کارشناسی به‌روزرسانی و ابلاغ خواهد شد.

به گزارش بازار، علی رسولیان در نشست بررسی عملکرد بودجه منابع داخلی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در شش ماهه نخست سال جاری که با حضور مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها به‌صورت ارتباط تصویری برخط برگزار شد، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها تلاش بسیار خوبی برای اجرای برنامه‌های سازمان داشته‌اند، البته جای کار بیشتری وجود دارد و در فاصله مانده تا پایان سال باید شاهد ارتقاء و رشد بیشتر آمارهای عملکردی باشیم.

وی اضافه کرد: وزیر صنعت، معدن و تجارت روی اجرای ۳ طرح مهم تأمین زیرساخت‌های صنعتی، افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی و ساماندهی لکه‌های صنعتی تاکید فراوان دارند که شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در این حوزه باید گام‌های مؤثری بردارند.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: منابع ما در تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور محدود است، اما با تمام تلاش و جدیت، کار تأمین زیرساخت‌ها برای تسهیل حضور صنعت گران و سرمایه گذاران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی را جلو می‌بریم.

رسولیان گفت: در حوزه واگذاری زمین نیز با توجه به مزایده‌ای شدن فرآیندها و انجام ارزیابی کیفی در چارچوب قانون جلو می‌رویم و شیوه نامه مرتبط با ارزیابی کیفی در واگذاری زمین با جمع بندی همه نظرات و پیشنهادات و اعمال نظرات کارشناسی در هیئت مدیره سازمان به‌روزرسانی و ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: با الکترونیکی شدن فرآیندها، همه مزایده‌ها به‌صورت منظم، شفاف و با اطلاع رسانی قبلی انجام می‌شود تا افراد دارای اهلیت و صلاحیت با دریافت زمین به فعالیت تولیدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی بپردازند.

معاون فنی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران نیز در این نشست گفت: با دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت، تأمین زیرساخت‌های بخش صنعت (داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی) به این سازمان محول شده است که مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها در این حوزه با جدیت باید ورود کنند.

آقای فتحعلی محمدزاده با تاکید بر ضرورت ارتقاء شاخص‌های عملکردی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی افزود: در حوزه شهرک سازی و اضافه کردن زمین‌های صنعتی برای ارتقاء شاخص‌ها باید کار بیشتری در استان‌ها انجام شود.

در ادامه این نشست، معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، احیاء واحدهای راکد و ارتقاء واحدهایی که زیر ظرفیت کار می‌کنند را مورد تاکید قرار داد و از مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها خواست تا در این حوزه با استانداران و مدیران کل صنعت، معدن و تجارت استان‌ها تعامل سازنده و هم افزایی بیشتری داشته باشند.

آقای عزیزاله قربانی با اشاره به ابلاغ بسته دانش بنیان وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمایت از استقرار شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و کمک به دانش بنیان شدن واحدهای تولیدی را نیز مورد تأکید قرار داد.

در این نشست همچنین مدیران عامل شرکت شهرک‌های صنعتی سراسر کشور آخرین وضعیت عملکرد استان متبوع خود در حوزه‌های مختلف از جمله شهرک سازی، افزایش اراضی صنعتی، واگذاری زمین، برگزاری مزایده، توسعه شهرک‌های صنعتی، جذب اعتبارات ابلاغی و ... را ارائه دادند و به بیان دیدگاه‌ها و پیشنهادات خود در راستای پیگیری اجرایی شدن طرح‌ها پرداختند.

سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و شرکت‌های استانی تابعه آن اکنون با دارا بودن ۵۰۹ شهرک و ۳۳۸ ناحیه صنعتی و ۵ منطقه ویژه اقتصادی درحال بهره برداری، ۸۴ شهرک و ناحیه صنعتی تخصصی، ۶ شهرک فناوری، ۴۰ مرکز خدمات فناوری و کسب و کار، ۲مجتمع فناوری اطلاعات و خدمات نرم افزاری، ۹۹ هزار و ۱۴۳ قرارداد منعقده و بهره برداری از ۴۹ هزار و ۵۲۹ واحد صنعتی و سه هزار و ۲۴۵ واحد کارگاهی، زمینه اشتغال مستقیم ۹۸۷ هزار و ۷۵ نفر را در سراسر کشور فراهم نموده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha