۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۸
رکورد فروش ۳۴۳ هزار دستگاه خودروی تسلا در سه ماهه سوم
بازار گزارش می دهد

رکورد فروش ۳۴۳ هزار دستگاه خودروی تسلا در سه ماهه سوم

شرکت خودروسازی تسلا به تازگی اعلام کرده است که در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳۴۳ هزار و ۸۳۰ دستگاه خودروی برقی در سراسر جهان فروخته است.

بازار؛ گروه خودرو: خودروسازان آمریکایی علیرغم چالش در تامین لیتیوم و تراشه در رقابت برای افزایش تیراژ تولید محصولات خود هستند. این افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته در حالی است که رقابت بین خودروسازان تولیدکننده محصولات الکتریکی در آمریکا بالا گرفته است.

تسلا به تازگی اعلام کرده است: در سه ماهه سوم سال میلادی جاری ۳۴۳ هزار و ۸۳۰ دستگاه خودروی برقی در سراسر جهان فروخته است. این رقم رکوردی است که حتی در شرایط چالش‌ های مداوم تولید و زنجیره تامین این خودروساز با آن مواجه است.

ارقام فروش ۲۴۱ هزار و ۳۹۱ دستگاهی این شرکت در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۲۱، نشان از رشد ۴۲ درصدی فروش تسلا دارد

ارقام فروش ۲۴۱ هزار و ۳۹۱ دستگاهی این شرکت در سه ماهه سوم سال میلادی ۲۰۲۱، نشان از رشد ۴۲ درصدی فروش تسلا دارد. این شرکت خودروساز آمریکایی اعلام کرده است؛ ۳۶۵ هزار و ۹۲۳ دستگاه در قیاس با ۲۳۷ هزار و ۸۲۳ دستگاه امسال تولید کرده است. شرکت خودروسازی تسلا در ابتدای سال میلادی جاری دو کارخانه بزرگ در شهر آستین ایالت تگزاس و دیگری در کشور آلمان افتتاح کرده است.

رکورد فروش ۳۴۳ هزار دستگاه خودروی تسلا در سه ماهه سوم

شرکت خودروسازی تسلا اخیرا اعلام کرده است؛ با افزایش تولید، مشکلات فزاینده ای در رساندن خودروهای خود به مشتریان در روزهای پایانی سه ماهه سوم سال جاری دارد. زمانی که تیراژ افزایش می یابد، سیستم لجستیک برای رساندن و تحویل خودرو به مشتریان نیز با چالش مواجه می شود. این شرکت در بیانیه‌ ای گفته است: «افزایش ظرفیت حمل‌ و نقل خودروها با هزینه معقول در هفته‌ های جاری، فشار و چالش فراوانی را به سیستم لجستیک وارد کرده است.»

رکورد فروش ۳۴۳ هزار دستگاه خودروی تسلا در سه ماهه سوم

چین پیشتاز معامله خودروهای الکتریکی در بازار

باتوجه به اینکه خودروهای الکتریکی به عنوان جدیدترین محصول صنعت حمل و نقل شناخته می شود، به طور روز افزون مشتریان و مسافران قابل توجهی را جلب خود می کند. تسلا به عنوان پیشتاز خودروهای الکتریکی در صنعت خودرو تبدیل شده است. این شرکت خودروهای الکتریکی بسیار بیشتری را نسبت به سایر شرکت‌های خودروسازی به جز رقبای خود در چین که بزرگترین بازار خودروی جهان محسوب شده، به فروش می‌رساند.

حدود یک چهارم تمام خودروهای جدیدی که امسال در چین فروخته شده اند، مدل های الکتریکی یا پلاگین هیبرید بوده اند و تسلا در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در این کشور انجام داده است

حدود یک چهارم تمام خودروهای جدیدی که امسال در چین فروخته شده اند، مدل های الکتریکی یا پلاگین هیبرید بوده اند و تسلا در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی در این کشور انجام داده است. اما تعطیلی‌های مرتبط با کووید۱۹ و کمبود قطعات اخیراً فعالیت‌های کارخانه این شرکت در شانگهای را مختل کرده است. این امر منجر به گزارش کاهش فروش تسلا در سه ماهه دوم سال میلادی جاری شد.

رکورد فروش ۳۴۳ هزار دستگاه خودروی تسلا در سه ماهه سوم

رقابت با تسلا در آمریکا

همزمان رقابت در آمریکا برای تولید خودروهای برقی در حال افزایش است. شرکت فورد موتور یک نسخه الکتریکی از وانت F-۱۵۰ خود را معرفی کرده است که سبب پیش فروش ۲۰۰ هزار دستگاهی آن توسط درخواست مشتریان شده است. گروه خودروسازی جنرال موتورز قرار است سال آینده تولید یک پیکاپ برقی و دو خودروی الکتریکی اسپرت را آغاز کند.

تسلا، در روز جمعه از یک ربات انسان نما رونمایی و اعلام کرد تسلا قصد دارد ظرف سه تا پنج سال آینده آن را به مشتریان عرضه کند. این ربات که اپتیموس نام دارد، قرار است بتواند کارهای روزمره را انجام یا وظایف نیروی انسانی در کارخانه ها یا سایر امکان شغلی را به عهده بگیرد

ارقام فروش تسلا پس از آن منتشر شد که ایلان ماسک، مدیر عامل این شرکت، از یک ربات انسان نما در روز جمعه رونمایی و اعلام کرد: تسلا قصد دارد ظرف سه تا پنج سال آینده آن را به مشتریان عرضه کند. این ربات که اپتیموس نام دارد، قرار است بتواند کارهای روزمره را انجام یا وظایف نیروی انسانی در کارخانه ها یا سایر امکان شغلی را به عهده بگیرد. در حقیقت رونمایی این ربات نشانگر آن است که ایلان ماسک علاوه بر رقابت در فضا توسط شرکت اسپیس ایکس، پیشنهاد مجدد خرید تویتر، به عنوان یک مدیر آینده نگر و لیدر فناوری در صنایع مختلف شناخته می شود. تسلا قصد دارد که با فناوری جدیدی که مدعی آن است به تولید برق نیز بپردازد.

ایلان ماسک چند بار در خصوص طرح های خلاقانه و نوآورانه خود برای خودروهای الکتریکی که گذشته آن را اجرا نکرده، اکنون می خواهد جامه عمل به آن بپوشد. چندین سال ایلان ماسک وعده عرضه پیکاپ و کامیون الکتریکی به بازار داد که تاکنون هیچ یک از آن ها راهی بازار نشده اند، به عنوان مثال سایبر تراک یکی از محصولاتی است که همچنان در یک قدمی تولید انبوه قرار گرفته است.

شاید تنها رویکرد مثبت شرکت خودروسازی تسلا در خصوص بازارهای جهانی عدم تقسیم منطقه برای عرضه محصولات خود است. اکنون صنعت خودروسازی دنیا در انتظار اعلام مجموع فروش خودرو طی شش ماهه نخست سال میلادی جاری در آمریکا است که براساس آن اقدام به برنامه ریزی تولید برای سالذ آینده داشته باشند. تحلیلگران معقتد هستند طی سه ماه آینده ضریب فروش خودروسازان افزایش خواهد یافت.

این صنعت نزدیک به دو سال است که با چالش کمبود تراشه های الکترونیکی مواجه شده است که با منجر به کاهش تولید یا «کند شدن» تولید در برخی از شرکت های خودروسازی در سراسر جهان شده است. در همین خصوص می توان به گزارش شرکت خودروسازی فورد اشاره کرد که ۴۰ تا ۵۰ هزار خودرو ناقص به دلیل عدم تامین قطعات الکترونیکی به ویژه تراشه در کارخانه دپو دارد.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha