۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۲
ضرورت فرآوری مواد خام معدنی تا آخرین زنجیره
وزیر صمت تاکید کرد؛

ضرورت فرآوری مواد خام معدنی تا آخرین زنجیره

گرگان- وزیر صنعت معدن و تجارت به فرآوری مواد خام معدنی تاکید کرد و گفت: درصدد هستیم فرآوری مواد خام معدنی تا آخر زنجیره ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرنگار بازار سیدرضا فاطمی امین ظهر شنبه در بازدید از معدن در حال بهره برداری منطقه رضی شهرستان رامیان، اظهار کرد: درصدد هستیم فرآوری مواد خام معدنی تا آخر زنجیره ادامه پیدا کند برای مثال در حوزه فولاد به سمت فولادهای‌ ضدزنگ و الکتریکی مورد استفاده در ترانسفورماتورها حرکت کنیم.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: عدم به‌روزرسانی ماشین آلات معدنی در چند سال اخیر از عوامل عقب‌ماندگی و کاهش تولید به شمار می رود.

وی ادامه داد: با وجود این مشکلات در شش ماه اخیر معادل یک‌سال ماشین آلات مورد نیاز معادن کشور تامین شد.

فاطمی‌امین به واگذاری معادن دارای ظرفیت تاکید کرد و گفت: باید این واگذاری‌ها، ظرفیت‌های حوزه معدن کشور را بیش از گذشته فعال کند ضمن اینکه معادن قابل واگذاری در چندسال اخیر شناسایی شده و با طی کردن فرایند قانونی آماده واگذاری است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت بر فعال شدن حقوق دولتی معادن تاکید کرد و افزود: در این طرح ۱۵ درصد حقوق دولتی معادن به اهالی همان منطقه اختصاص پیدا می کند در حالی‌که سال‌های قبل این رقم ۲ تا سه درصد بود.

وی خاطرنشان کرد: خام‌فروشی در معادن کمتر از یک درصد است با این وجود نیمه‌خام‌فروشی در معادن وجود دارد به عنوان نمونه شمش فولاد به عنوان یک ماده معدنی نیمه خام صادر می‌شود.

وی در خاتمه افزود: درصدد هستیم فرآوری مواد خام معدنی تا آخر زنجیره ادامه پیدا کند برای مثال در حوزه فولاد به سمت فولادهای‌ ضدزنگ و الکتریکی مورد استفاده در ترانسفورماتورها حرکت کنیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha