۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۶
 تلاش فرانسه برای جلوگیری از سهمیه‌بندی بنزین

تلاش فرانسه برای جلوگیری از سهمیه‌بندی بنزین

دولت فرانسه اعلام کرد در واکنش به مشکلات تامین سوخت که ناشی از اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های این کشور است، فعلا بنزین را برای رانندگان سهمیه بندی و استفاده از پمپ‌بنزین‌ها را محدود نخواهد کرد.

به گزارش بازار، کریستوف بِچو، وزیر محیط زیست فرانسه، در مصاحبه با شبکه رادیویی فرانس اینفو در پاسخ به این پرسش که آیا دولت اقدامی فراتر از ممنوعیت پر کردن بنزین در ظرف در بعضی از نقاط، انجام خواهد داد، گفت: ما هنوز به این مرحله نرسیده‌ایم.

تقریبا از هر پنج پمپ بنزین در سراسر فرانسه، یک جایگاه، سوخت برای عرضه ندارد و با گذشت هفت روز از اعتصاب کارکنان پالایشگاه‌های شرکت توتال، فرانسه احتمالا آخر هفته از ذخایر نفت استراتژیک استفاده خواهد شد.

صف طولانی از خودروها چهارشنبه گذشته مقابل جایگاههای سوخت در داخل و حومه شهر پاریس ایجاد شده بود. به نظر می‌رسد اکثر جایگاه‌های سوخت حداقل با کمبود یک نوع سوخت روبرو هستند و اکثر جایگاه‌های سوخت، دیزل ندارند.

بن‌بست مذاکرات اتحادیه کارکنان سی جی تی در شرکت توتال بر سر دستمزد، فعالیت دو پالایشگاه و دو تاسیسات ذخیره سازی را مختل کرده و دو پالایشگاه شرکت اکسون موبیل هم با مشکلات مشابهی از ۲۰ سپتامبر روبرو شده‌اند. توتال انرژیز اعلام کرده که مذاکرات دستمزد در نوامبر، دو ماه زودتر از سالهای قبل، آغاز خواهد شد و این مذاکرات به نتایج خوب در خصوص دستمزد و تورم متمرکز خواهد بود.

مقامات ارشد متعدد دولت فرانسه از جمله امانوئل مکرون، رئیس جمهور این کشور، نخست وزیر و وزیر انرژی خواستار حس مسئولیت اتحادیه‌ها و کارفرمایان برای رسیدن به توافق شدند.

بر اساس گزارش رویترز، این وزیر فرانسوی گفت: ما از مردم می‌خواهیم آرامش و حس مسئولیت داشته باشند. این وضعیت تا چند روز آینده بهبود پیدا می‌کند.

کد خبر: ۱۷۹٬۵۰۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha