حضور ۴۷ کسب و کار نوپا در نمایشگاه اینوتکس پست

حضور ۴۷ کسب و کار نوپا در نمایشگاه اینوتکس پست

مدیر عامل شرکت پست گفت: نمایشگاه اینوتکس از ۱۷ مهر در حوزه پست به مدت ۳ روز در جزیره کیش برگزار می‌شود و در این نمایشگاه بیش از ۴۷ کسب و کار نوپا فناورانه حضور دارند.

به گزارش بازار، محمود لیائی طی سخنرانی در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت روز جهانی پست برگزار شد در پاسخ به سوالی درباره اختلال اینترنت و مشکلات پست بیان کرد: با توجه به اختلالات شکل گرفته در حوزه پست، ما یک سوم در آمدها را از دست دادیم.

وی درباره اصلاح تعرفه‌ها تاکید کرد: انتظار ما از اصلاح تعرفه‌ها محقق نشد و این بلاتکلیفی در موضع تعرفه‌ها به ما خسارت زد.

وی افزود: یکی از اقدامات ویژه همزمان با روز جهانی پست و جام جهانی، نمایش تمبرهای فوتبالی و جام جهانی برای علاقمندان است، همچنین برگزاری همایش ملی صنعت پست و برگزاری اجلاس پست در ۲۵ تا ۲۹ آبان در سوئیس و نمایشگاه پست در فرانکفورت از دیگر برنامه‌ها به مناسبت روز جهانی پست است.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه فعالیت‌های پست در لبه نیاز مردم و کسب و کار قرار دارد، بنابراین باید فعالیت‌های پست توسعه پیدا کند.

مدیر عامل شرکت پست گفت: خدمتگزاری الویت اول ما محسوب می‌شود، ما به‌دنبال درآمد نیستیم و تمام تلاش ما در این است که به سمت پلتفرمی شدن حرکت کنیم تا سرویس جدید در این حوزه تعریف شود.

وی در ادامه تاکید کرد: دولت رقیب بخش خصوصی نیست، عمده فعالیت‌های اصلی در اکثر کشورهای دنیا متعلق به بخش خصوصی است و با فراهم کردن کسب و کار در این حوزه در بخش خصوصی می‌توانیم باری را از دوش حاکمیت برداریم.

وی درباره ارتباط بین پست و تجارت بین الملل افزود: ما باید یک تفکیک بین پست و تجارت قائل شویم چنانچه با عربستان و اسرائیل رابطه پستی نداریم ولی با کشورهایی چون کره جنوبی و روسیه این ارتباط در حال انجام است و باید تلاش کنیم تا این ارتباطات توسعه پیدا کند.

وی در ادامه به مرکز نوآوری پست اشاره کرد و افزود: حدود ۳۰۰ فرصت سرمایه گذاری برای شرکت‌های فناور و نوآور فراهم شده است و اولین حمایت ما این است که محصول خریداری شود و شرکت‌های سرمایه گذار و صندوق‌های نوآوری در همین راستا فعال هستند تا این مسیر طی شود.

وی گفت: ارتباط خوبی بین شرکت پست و معاونت فناوری وزارتخانه ارتباطات شکل گرفته است و ما باید به شبکه جهانی اینترنت متصل باشیم.

مدیر عامل شرکت پست گفت: سرانه پستی در ایران اندک است به طوری که به ازای هر ایرانی تنها ۷ مرسوله پست ارسال می‌شود.

محمود لیائی در ادامه افزود: جهاد تبین یکی از الویت‌های اصلی شرکت پست محسوب می‌شود و سرانه پستی ما به شدت پایین است و کشور ما جزو کشورهای فقیر در این حوزه محسوب می‌شود.

وی افزود: سرانه پستی در کشور چین ۱۸۰۰، در امریکا ۱۲۰۰، در اروپا ۸۰۰ تا ۹۰۰ و در ایران تنها ۷ است و این در حالی است که ۳/۳ دهم درصد متعلق به شرکت ملی پست است.

لیائی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه جهاد تبین باید مزایای استفاده از پست در زندگی مردم مطرح شود.

وی در ادامه افزود: ۱۷۰ خدمت پستی آماده است، اما مردم با آن خدمت‌ها آشنا نیستند بنابراین تنوع بخشیدن خدمات پستی باید برای مردم مطرح شود که این موضوع هم موجب رونق پست و هم توسعه کسب و کار می شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۴۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهرداد مصدقی راد IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      چرا نباید لیست شرکت کنندگان در این نمایشگاه در دسترس باشه؟ آخه از کجا باید با خدماتشون آشنا بشیم؟ حتما باید بریم کیش؟