۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳
انبار دپوی کالاهای ایران در قزاقستان راه‌اندازی می‌شود
رئیس اتاق بازرگانی قزوین:

انبار دپوی کالاهای ایران در قزاقستان راه‌اندازی می‌شود

قزوین - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: از مهم‌ترین نیازهای صادراتی امروز کشور تأسیس انبار دپوی کالا در منطقه آزاد کشور قزاقستان است که هماهنگی‌ها برای راه‌اندازی این انبار ایجادشده است.

مهدی بخشنده در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با تاکید بر لزوم احداث انبار دپوی کالای ایران در کشور قزاقستان گفت: همواره یکی از چالش‌های ما در قزوین مسئله دپو و انبار کالاهای صادراتی از ایران به کشورهای همسایه بوده است که برای رفع این مشکل نیازمند ایجاد یک انبار دپوی کالا در این کشور هستیم.

وی بیان کرد: هماهنگی‌ها برای ایجاد این انبار دپوی کالا در منطقه آزاد کشور قزاقستان انجام‌شده است و در صورت تأمین اعتبار خواهیم توانست این انبار را ایجاد کند.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین عنوان کرد: با برآوردهای صورت گرفته نزدیک به دو و نیم میلیارد دلار سرمایه‌گذاری برای ایجاد این انبار دپوی کالا نیاز است که در صورت تأمین اعتبار مراحل اجرای کار آغاز می‌شود.

بخشنده خاطرنشان کرد:بخش قابل‌توجهی از صادرات صنایع غذایی و تبدیلی از کشور به مناطق اوراسیا به دلیل نامناسب بودن انبارهای دپو و سردخانه در معرض آسیب است و قطعاً ساخت انبار و سردخانه می‌تواند عمر صادرات و تولیدات کشاورزی تولیدشده در استان را افزایش دهد.

وی افزود: منطقه اوراسیا بخش اقتصادی بزرگی است که جمعیتی بیش از ۱۸۰ میلیون نفر را در خود جای‌داده است و می‌تواند بازار خوبی برای تولیدات کشاورزی و محصولات استان قزوین باشد.

رئیس اتاق بازرگانی قزوین تأکید کرد: پنج کشور ارمنستان، بلاروس، قرقیزستان، قزاقستان و روسیه بیش از و دو و نیم درصد از جمعیت جهان را در خود جای‌داده است و ازاین‌رو بازار مناسبی برای تولیدات و محصولات کشاورزی استان قزوین است، چراکه طی سالیان گذشته مراودات و همکاری‌های خوبی اقتصادی و سیاسی با این کشورها صورت گرفته است.

بخشنده بیان کرد: در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از صادرات محصولات و تولیدات قزوین به این مناطق صادر می‌شده و بیش از ۸۰ درصد از صادرات استان به کشورهای افغانستان و عراق انجام می‌شده است.

کد خبر: ۱۷٬۹۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha