۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۷
روند تولید ۸ قلم محصول در مازندران منفی است
در گفتگو با بازار؛

روند تولید ۸ قلم محصول در مازندران منفی است

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران گفت: مازندران در تولید هشت محصول اساسی از جمله سیمان و روغن با رشد منفی نسبت به سال قبل روبرو شده است.

مجتبی رضوی در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان این که مازندران سال ها به بهانه کشاورزی از رشد صنعتی عقب ماند، افزود: با استفاده از سرمایه بخش خصوصی توانست سهم صنعت را در بخش اشتغال به بیش از ۲۹ درصد برساند.

وی سهم ارزش افزوده کشاورزی را ۲۰ درصد و سهم صنعت را ۱۷ درصد ذکر کرد و گفت: از نظر اشتغال در بخش صنعت بالاتر از کشاورزی هستیم و ظرفیت های زیادی در آن وجود دارد.

وی با اشاره به هدفگذاری رشد هشت درصدی اقتصادی و سهم ۷.۵ درصدی مازندران اظهار داشت: ما در تولید ۱۰ آیتم اصلی سبد کالایی در هشت آیتم دارای رشد منفی نسبت به سال قبل است و در انواع سواری ها، روغن، سیمان، کاغذ، فیبر، پتروشیمی، فرش ماشینی و محصولات فولادی عقب هستیم.

رضوی با اظهار این که در تولید چراغ الکترونیکی و نئوپان رشد داریم، گفت: اگر قرار است به رشد برسیم باید در بخش های مختلف تولید به وضعیت مطلوبی برسیم.

رئیس خانه صمت مازندران تامین سرمایه درگردش را از جمله نیازها و مسائل ذکر کرد و گفت: تامین سرمایه درگردش هزار مدل دارد و یکی از انواع آن وام گرفتن از بانک ها است.

وی پایین بودن قدرت خرید مردم را از دیگر چالش ها ذکر کرد و گفت: در بخش صنایع غذایی به دلیل افت قدرت خرید، میزان تولیدات از نظر حجمی کاهش یافته است.

وی با اظهار این که در بخش اشتیاق سرمایه گذاری نیز با روند منفی روبرو هستیم، گفت: باید در حوزه های مختلف صنعتی و تولیدی سرمایه گذاری صورت گیرد.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha