۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۰
ضرورت بهره گیری نظرات متخصصان غیردولتی در طرح ملی مسکن
در گفتگو با بازار تأکید شد؛

ضرورت بهره گیری نظرات متخصصان غیردولتی در طرح ملی مسکن

گرگان- مرتضوی، رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور گفت: مهم ترین عامل موفقیت اجرای قانون جهش مسکن توجه به نظرات انبوه سازان متخصص بوده که تساهل از این امر، اجرای طرح را به سمت شکست هدایت می کند.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: توجه دولت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن، مقوله ارزشمند بوده اما این طرح به سبب برخی دغدغه ها، نیازمند اصلاحات و تکمیل است.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور افزود: خلاهای موجود در طرح نهضت ملی مسکن سبب شده تا با گذشت بیش از یک سال از آغاز آن، موفقیت های طرح ناچیز و حداقلی باشد.

وی ادامه داد: اصلاح و ترمیم کاستی های موجود نیازمند آن است که دولت از مشاوران مجرب و نظرات انبوه سازان متخصص استفاده کند در غیر این صورت طرح به سوی شکست هدایت خواهد شد.

مرتضوی گفت: توانایی مالی متقاضیان در طرح نهضت ملی باید تقویت شود و ضرورت دارد دولت به فراخور تشخیص از راهکارهایی همچون اعطای یارانه بلاعوض، اصلاح شکل پرداخت تسهیلات بانکی و یا بهره گیری از توان و ظرفیت منابع مالی توسعه گران و انبوه سازان استفاده کند.

رئیس کانون سراسری انبوه سازان مسکن کشور بیان کرد: دولت باید با روش های متفاوت و متنوع، سازوکاری را لحاظ کند که فشار کمتری به متقاضیان و جامعه هدف وارد شود.

وی عنوان کرد: دولت می تواند برای برخی از دهک های پایین جامعه که در شرایط فعلی اقتصادی امکان خرید مسکن را نداند، واحدهای اجاره ای میان مدت پیش بینی کند تا پس از توانمندسازی این دهک ها امکان خرید مسکن برای آنها در سال های آتی فراهم شود.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ج ن IR ۰۵:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۷/۱۷
      0 0
      موفق باشی پهلوان