۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰
کمیسیون ماده ۵ مجوز تغییر کاربری‌های آموزشی در اردبیل را صادر می‌کند
استاندار اردبیل:

کمیسیون ماده ۵ مجوز تغییر کاربری‌های آموزشی در اردبیل را صادر می‌کند

اردبیل - استاندار اردبیل گفت: با تاکیدی که به کمیسیون ماده ۵ کردیم، قرار است به سرعت مجوز لازم برای تغییر کاربری آموزشی به تجاری در فضاهای باارزش استان صادر شود.

به گزارش خبرنگار بازار، اکبر بهنامجو شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از معلمان نمونه کشوری و استانی در محل استانداری اردبیل با بیان اینکه کمیسیون ماده ۵ مجوز تغییر کاربری‌های آموزشی در اردبیل را صادر می‌کند، اظهار کرد: از محل درآمد واگذاری این فضاها به مجموعه‌های تجاری با همکاری بخش خصوصی باید مراکز خدماتی و رفاهی برای فرهنگیان ایجاد شده و مشکلات و نارسائی‌ها رفع شود.

وی خاطرنشان کرد: فرهنگیان در شرایط کرونا و با راه‌اندازی شبکه شاد خدمتی ماندگار در ایجاد تحول آموزشی انجام دادند که ادامه این روند می‌تواند به نفع تحولات آموزشی و تربیتی باشد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه در جامعه نارسائی‌های تربیتی بزرگترین عقب‌ماندگی‌ها را رقم می‌زند، گفت: تمام افراد جامعه خود را مدیون معلمی می‌دانند که نفس مبارک او می‌تواند در عرصه آموزشی و تربیتی موثر و راهگشا باشد.

بهنامجو افزود: معلمان فراتر از مسایل معیشتی و دریافتی مادی باید به کار ماندگار تربیت نسل‌های آینده افتخار کنند هرچند که در سال‌های اخیر دولت سعی کرده است تا مشکلات و گره‌های مادی آنها را نیز حل و فصل کند ولی همچنان خودمان را بدهکار این قشر شریف می‌دانیم.

معلمان پیشگام در کاهش آسیب‌های اجتماعی هستند

استاندار اردبیل ضرورت معلمان را به عرصه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی یادآور شد و بیان کرد: اقدامات خوبی در این حوزه آغاز شده و تلاش بر این است تا با استفاده از ظرفیت عظیم معلمان و دانش‌آموزان نارسائی‌های اجتماعی به ویژه در بحث خشونت، طلاق و اعتیاد را در استان به حداقل برسانیم.

بهنامجو به بیماری‌های زمینه‌ای در استان به ویژه فشار خون و دیابت براثر مصرف بالای گوشت و محصولات قندی و لبنی اشاره کرد و گفت: کم تحرکی بزرگترین آفت در سلامت کودکان و نوجوانان است که خانواده‌ها باید فرزندان خود را به ورزش و حفظ تندرستی ترغیب و تشویق کنند.

وی اظهار کرد: شیوع کرونا فرصت خوبی را برای جامعه فرهنگی به وجود آورده تا دانش‌آموزان و خانواده‌ها را بیشتر متوجه مسایل بهداشتی و رعایت اصول حاکم در این زمینه کنند تا در جنبه‌های مختلف سلامت تک تک افراد تضمین شود.

رئیس شورای آموزش و پرورش استان اردبیل فاصله‌گذاری اجتماعی را به عنوان یک دغدغه فراگیر یادآور شد و خاطرنشان کرد: شهروندان باید با پرهیز از حضور در مجالس شلوغ نظیر مجالس ختم و عروسی خانگی از بازگشت مجدد کرونا به استان و نگرانی‌ها در این زمینه بکاهند چرا که این امر مشکلات اقتصادی و اجتماعی را به همراه دارد.

کد خبر: ۱۷٬۹۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha