۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۳
از سرگیری اعطای تسهیلات ادوات کشاورزی | محدودیت های سهمیه سوخت کشاورزان گلستانی کاهش می یابد
معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

از سرگیری اعطای تسهیلات ادوات کشاورزی | محدودیت های سهمیه سوخت کشاورزان گلستانی کاهش می یابد

گرگان- مهاجر، معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: پرداخت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی که به دلیل پرداخت پول گندم به کشاورزان متوقف شده بود، از سر گرفته می شود.

علیرضا مهاجر در حاشیه بازدید از نمایشگاه تخصصی ماشین‌های کشاورزی، ادوات، تجهیزات، سیستم‌های آبیاری و صنایع وابسته استان گلستان در گفتگو با بازار اظهار کرد: پرداخت تسهیلات خرید ادوات کشاورزی متوقف نشده و فقط به دلیل پرداخت پول گندم برای مدتی کوتاه عقب افتاده است.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه پرداخت تسهیلات به متقاضیان به زودی از سر گرفته می شود، ادامه داد: به دلیل اهمیتی که ادوات کشاورزی دارند، در مرحله اول بیشترین تسهیلات با بهره کمتر، برای خرید ادوات پرداخت می شود.

وی با تأکید بر اینکه پرداخت تسهیلات خرید تراکتور را در مرحله دوم اجرا خواهیم کرد، افزود: تقاضا برای خرید ادوات کشت و کاشت در اولویت پرداخت تسهیلات کم بهره هستند و تقاضا در این حوزه هم بالا است.

مهاجر در خصوص آخرین وضعیت سهمیه سوخت کشاورزان، خاطر نشان کرد: تأمین سوخت کشاورزان برای ما بسیار مهم است و در بخش کشاورزی بسیاری از دستگاه ها مانند پمپ های آب دارای پلاک و سند نیستند و مدت زمان بیشتری هم است که کار می کنند که باید تعیین تکلیف شوند.

وی با تأکید بر اینکه قاچاق سوخت در برخی از استان ها از جمله گلستان بی معنی است، تصریح کرد: بعضی از استان ها به کشورهایی متصل نیستند و مقوله قاچاق به آنها ربطی ندارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی به رایزنی ها با استاندار گلستان، وزارت نفت و ستاد قاچاق کالای استان در خصوص محدودیت های تهیه سوخت، خاطر نشان کرد: برنامه ریزی کردیم تا از کشاورزان حمایت همه جانبه شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح اجرای الگوی کشت تنها به وزارت کشاورزی بستگی ندارد، اضافه کرد: یک بسته حمایتی که بیشترین بخش های حاکمیت نظام در آن دخالت داشته باشند تعریف شده است و در اختیار کشاورزان قرار می گیرد تا بر اساس آن فعالیت کنند.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha