۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸
کاهش تسهیلات کشاورزی توان خرید را کم است
یک فعال اقتصادی:

کاهش تسهیلات کشاورزی توان خرید را کم است

گرگان- نیازی، مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی سندان گفت: کاهش چشمگیر تسهیلات کشاورزی در بخش خرید مکانیزاسیون منجر به کاهش توان خرید کشاورزان شده است.

عزیز نیازی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: کاهش چشمگیر تسهیلات کشاورزی در بخش مکانیزاسیون موجب کاهش توان خرید کشاورزان شده که در مقابل آن توان فروش محصولات تولیدی هم کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت ادوات کشاورزی سندان با بیان اینکه بیشتر مواد اولیه ما داخلی است و در حال حاضر صادرات نداریم، گفت: به همین خاطر برخی قطعات محدود از طریق واردات تهیه می شود.

وی ادامه داد: در یکی دو سال اخیر برای تامین برخی قطعات با مشکل مواجه شدیم اما با توجه به اقتصاد مقاومتی سعی کردیم روش های جایگزین و قطعات جایگزین برای آن تهیه کنیم.

این تولید کننده ادوات و ماشین آلات کشاورزی بیان کرد: یکی از مشکلات اساسی ما تامین مواد اولیه با توجه به تورم روز افزون است، چون قیمت مواد اولیه قیمت روز به روز افزایش یافته و تامین آن را دشوار می کند.

وی افزود: برای کشاورز تهیه ماشین ماشین آلات روز به روز سخت تر می شود و کشاورز توان خرید ادوات را ندارد و عمده ترین دلیل آن قیمت محصولات کشاورزی نسبت به درآمد کشاورز است.

نیازی بیان کرد: وابستگی ادوات دنباله بند به فروش تراکتور موضوع جدی است و کشاورز تا نتواند تراکتور ثبت نام و خرید کند حق خرید دنباله بند را ندارد.

وی ادامه داد: این بدان معناست که وقتی شرکت تراکتور سازی فروشش را محدود می کند، عملا بخش تولید کننده های ادوات را محدود کرده است.

این فعال اقتصادی افزود: شرکت تراکتور سازی در صادرات قوی تر است و فروش داخلی اش محدود تر است و تا زمانی که شرکت تراکتورسازی در ارائه تراکتور به کشاورز فعال نشود فروش ما نیز همچنان با محدودیت مواجه است.

وی از اشتغال بیش از ۶۰ نفر در شرکت خبر داد و گفت: به جز این با ۱۰ شرکت نیز در قالب خرید مواد اولیه همکاری می کنیم.

او در توضیح صادرات این واحد تولیدی گفت: در بخش صادرات با توجه به تورم و افزایش قیمت نهایی محصولات و نبود مشوق های صادراتی توسط دولت چند سالی است که صادرات نداریم.

وی ادامه داد: ضمن اینکه صادرات ما باید به کشورهای همسایه انجام شود و یک سری شرکت های رقیب از کشورهای همسایه که از مشوق های صادراتی و صنعتی نیز برخوردار هستند و قیمت نهایی محصولات آن ها بسیار از ما پایین تر است.

نیازی در پایان تصریح کرد: تولید کننده در داخل کشور ما فقط به عشق تولید کار می کند و به صرف اینکه کار ما و تولید ما هست کار می کنیم.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha