۱۵ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
کالای وارداتی باعث کاهش انگیزه تولیدکننده می شود
یک فعال اقتصادی:

کالای وارداتی باعث کاهش انگیزه تولیدکننده می شود

گرگان_ رحمانی، رئیس هئیت میر شرکت الوند مکش همدان گفت: ورود کالاهای وارداتی که نظیر آنها در داخل تولید می شود انگیزه تولید کننده را از بین برده است.

اسماعیل رحمانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: عدم اعمال ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل تولید می شود سبب از بین رفتن بازار داخلی شده است.

رئیس هئیت مدیره شرکت الوند مکش همدان افزود: طبق اعلام وزارت صمت ورود سه هزار کالایی که مشابه آن در داخل کشور ساخته می شود به کشور ممنوع است این درصورتی است که هیچ کس نمیداند این اقلام چه کالاهایی هستند.

وی که تولید کننده اتصالات آبیاری و آبپاش های مزارع کشاورزی است، عدم سهولت در تهیه مواد اولیه تولید، عدم پرداخت به موقع مطالبات پروژه های اجرا شده برای بخش دولتی و از بین رفتن سرمایه در گردش واحد های تولید کننده را عوامل مهم در کاهش میزان تولید در کشور دانست.

رحمانی بیان کرد: یکی از چالش های مهمی که تولید کننده در داخل کشور با آن مواجه است واردات کالای بی کیفیت اما ارزان قیمت توسط دلالان است که سبب کسادی بازار شده است.

وی خاطر نشان کرد: بسیاری از کالاهای تولید شده در داخل کشور از نظر کیفیت بسیار مناسب و به صرفه اند اما به دلیل قاچاق بی رویه کالا به داخل کشور توان رقابت را از دست رفته است.

این فعال اقتصادی با بیان این نکته که اگر مسئولان کشوری از تولید کننده حمایت نکنند توان تولید بیشتر از قبل کاهش پیدا می کند، یاد آور شد: عدم حمایت باعث تعدیل نیروی واحد های تولیدی می شود که این امر باعث کوچک شدن واحد های تولیدی و کاهش ظرفیت تولید و در نهایت تعطیلی آنها را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: برخی مواقع تولید کننده برای اینکه در بازار رقابت باقی بماند مجبور به کاهش قیمت کالای تولیدی خود می شود که در نهایت بازهم توجیه اقتصادی ندارد و باعث از بین رفتن سرمایه می شود.
رئیس هئیت مدیره شرکت الوند مکش در خصوص صادرات کالا به کشور های منطقه اظهار کرد: کشور های اوراسیا به علت اینکه در کشاورزی از نظر تکنولوژی بسیار عقب افتاده اند بازار مناسبی برای صادرات کالای تولیدی ساخت کشورمان هستند.

وی بروکراسی پیچیده گمرک را علت کاهش میزان صادرات عنوان کرد و خاطرنشان کرد: قوانین دست و پاگیر باعث از بین رفتن انگیزه تجار به خرید کالای داخلی می شود و ترجیح می دهند کالا را از کشورهایی مانند ترکیه تهیه کنند.
به گفته رحمانی، عدم حمایت مسئولان و شفافیت قوانین بازار بین الملی صادرات کالا را برای تولید کننده از بین برده است.

کد خبر: ۱۷۹٬۳۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha