۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۲
آمریکا ۳۰۰۰ میلیارد دلار از بازار استقراض می‌کند
در پی شیوع کرونا؛

آمریکا ۳۰۰۰ میلیارد دلار از بازار استقراض می‌کند

وزارت خزانه داری آمریکا در نظر دارد برای تامین نیازهای مالی کشور ۳۰۰۰ میلیارد دلار در سه ماهه دوم امسال اوراق قرضه و بهادار دولتی منتشر کند.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد برای حمایت از اقتصاد کشور در مقابل پیامدها و تبعات اقتصادی و مالی ناشی از شیوع بیماری کووید-۱۹ (Covid-۱۹)، در نظر دارد ۳۰۰۰ میلیارد دلار اوراق قرضه و بهادار دولتی در فاصله ‏ماه‌های آوریل تا ‏ژوئن (سه ماهه دوم) امسال، منتشر کند.

تاکنون سابقه نداشته است که آمریکا در یک دوره زمانی محدود این میزان اوراق قرضه و بهادار دولتی برای تامین نیازهای مالی خود منتشر کند. برای مقایسه، آمریکا در سال گذشته، یک هزار و ۸۲۰ میلیون دلار اوراق قرضه و بهادار دولتی منتشر کرد.

وزارت خزانه داری آمریکا در فاصله ماه‌های ‏‏ژانویه تا مارس (سه ‏ماهه نخست) امسال‏، ۴۷۷ میلیارد دلار اوراق قرضه و بهادار دولتی منتشر کرده و اعلام کرده بود در فاصله ‏ماه‌های ژوییه تا ‏سپتامبر (سه ماهه سوم) امسال، نیز در نظر دارد ۶۷۷ میلیارد دلار اوراق منتشر کند.

تاکنون سابقه نداشته است که آمریکا در یک دوره زمانی محدود این میزان اوراق قرضه و بهادار دولتی برای تامین نیازهای مالی خود منتشر کند.

کد خبر: ۱۷٬۹۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha